Waar moet je rekening mee houden als je de doelgroep van je campagne bepaalt?

Waar moet je rekening mee houden als je de doelgroep van je campagne bepaalt?

Een campagne die zich met één boodschap richt tot de hele bevolking lukt zelden of nooit. Er zijn bijzonder veel verschillen binnen het ‘brede publiek’. Het is daarom belangrijk om bij gedragsveranderende campagnes je te focussen op één of enkele specifieke doelgroepen met gerichte communicatie. Selecteer en prioriteer doelgroepen. Daarbij is de groep die het moeilijkst tot gedragsverandering te bewegen is vaak relatief klein.

Om de rest van het artikel te lezen en de praktijkdocumenten te zien, moet je lid zijn van Kortom. Nog geen lid? Ontdek alle voordelen.

Ben je wel al lid? Dan kan je hier inloggen.

Vergelijkbare artikelen

  1. 21/2/2024Hoe analyseer je het probleem waarvoor je gedragsverandering wil bereiken?
  2. 21/2/2024Wat is positieve gedragsverandering?
  3. 21/2/2024Welke factoren beïnvloeden gedrag?
  4. 21/2/2024Welke drempels weerhouden mensen ervan hun gedrag te veranderen?
  5. 21/2/2024Hoe kan je gedragsverandering stimuleren bij je doelgroep?

Vind je het antwoord niet op je vraag?

Een van onze medewerkers helpt je graag verder in de community.

Stel je vraag in de community

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief

  • LOGO_VP.jpeg
  • 234_2imagine.png
  • logo-og.png
Bedrijfsleden