Hoe analyseer je het probleem waarvoor je gedragsverandering wil bereiken?

Hoe analyseer je het probleem waarvoor je gedragsverandering wil bereiken?

Begin bij het begin: analyseer het probleem waarvoor je gedrag wil veranderen. Met communicatie alleen kan je de houding en het gedrag van mensen niet beïnvloeden. Als je voor een bepaald probleem gedragsverandering wil bereiken, is het belangrijk dat je het probleem goed begrijpt. Probeer in te schatten welke invloed communicatie kan hebben.

Om de rest van het artikel te lezen en de praktijkdocumenten te zien, moet je lid zijn van Kortom. Nog geen lid? Ontdek alle voordelen.

Ben je wel al lid? Dan kan je hier inloggen.

Gerelateerde blogs

  1. 20/5/2024Welke voorbeelden van nudging kunnen je inspireren?
  2. 20/5/2024Hoe organiseert ProVeg vzw de campagne de ‘Veggie Challenge’?
  3. 20/5/2024Waar moet je rekening mee houden als je de doelgroep van je campagne bepaalt?
  4. 20/5/2024Wat is nudging?
  5. 20/5/2024Hoe verloopt gedragsverandering bij je doelgroep?
  6. 20/5/2024Hoe kan je gedragsverandering stimuleren bij je doelgroep?
  7. 20/5/2024Welke drempels weerhouden mensen ervan hun gedrag te veranderen?
  8. 20/5/2024Welke factoren beïnvloeden gedrag?
  9. 20/5/2024Wat is positieve gedragsverandering?
  10. 20/5/2024Opdrachten uitbesteden: hoe schrijf je een bestek uit? Tips uit de praktijk.

Vind je het antwoord niet op je vraag?

Een van onze medewerkers helpt je graag verder in de community.

Stel je vraag in de community

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief

  • LOGO_VP.jpeg
  • logo-og.png
  • 234_2imagine.png
Bedrijfsleden