Waar moet je rekening mee houden als je de doelgroep van je campagne bepaalt?

Waar moet je rekening mee houden als je de doelgroep van je campagne bepaalt?

Een campagne die zich met één boodschap richt tot de hele bevolking lukt zelden of nooit. Er zijn bijzonder veel verschillen binnen het ‘brede publiek’. Het is daarom belangrijk om bij gedragsveranderende campagnes je te focussen op één of enkele specifieke doelgroepen met gerichte communicatie. Selecteer en prioriteer doelgroepen. Daarbij is de groep die het moeilijkst tot gedragsverandering te bewegen is vaak relatief klein.

Om de rest van het artikel te lezen en de praktijkdocumenten te zien, moet je lid zijn van Kortom. Nog geen lid? Ontdek alle voordelen.

Ben je wel al lid? Dan kan je hier inloggen.

Labels:

Gerelateerde blogs

  1. 19/4/2024Hoe analyseer je het probleem waarvoor je gedragsverandering wil bereiken?
  2. 19/4/2024Wat is positieve gedragsverandering?
  3. 19/4/2024Welke factoren beïnvloeden gedrag?
  4. 19/4/2024Welke drempels weerhouden mensen ervan hun gedrag te veranderen?
  5. 19/4/2024Hoe kan je gedragsverandering stimuleren bij je doelgroep?
  6. 19/4/2024Hoe verloopt gedragsverandering bij je doelgroep?
  7. 19/4/2024Welke 6 principes helpen om een doeltreffende campagne op te zetten?
  8. 19/4/2024Wat is nudging?
  9. 19/4/2024Hoe maak je een crisiscommunicatieplan?
  10. 19/4/2024Hoe zet je een campagne op?

Opleidingen over gedragsverandering en communicatie

Op maandag 29 april 2024 in Mechelen

Veranderingen in organisaties: mijn rol als communicatiemedewerker

Op dinsdag 7 mei 2024

Lokale verkiezingen voor iedereen: inspanningen voor een hoge verkiezingsopkomst

Op donderdag 23 mei 2024 in Antwerpen

Word meesterframer

Op donderdag 6 juni 2024 in Mechelen

Veranderingen in organisaties: 15 effectieve technieken om met weerstand aan de slag te gaan

Vind je het antwoord niet op je vraag?

Een van onze medewerkers helpt je graag verder in de community.

Stel je vraag in de community

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief

  • logo-og.png
  • LOGO_VP.jpeg
  • 234_2imagine.png
Bedrijfsleden