Waar moet je rekening mee houden als je de doelgroep van je campagne bepaalt?

Waar moet je rekening mee houden als je de doelgroep van je campagne bepaalt?

Een campagne die zich met één boodschap richt tot de hele bevolking lukt zelden of nooit. Er zijn bijzonder veel verschillen binnen het ‘brede publiek’. Het is daarom belangrijk om bij gedragsveranderende campagnes je te focussen op één of enkele specifieke doelgroepen met gerichte communicatie. Selecteer en prioriteer doelgroepen. Daarbij is de groep die het moeilijkst tot gedragsverandering te bewegen is vaak relatief klein.

Om de rest van het artikel te lezen en de praktijkdocumenten te zien, moet je lid zijn van Kortom. Nog geen lid? Ontdek alle voordelen.

Ben je wel al lid? Dan kan je hier inloggen.

Labels:

Gerelateerde blogs

  1. 20/6/2024Hoe analyseer je het probleem waarvoor je gedragsverandering wil bereiken?
  2. 20/6/2024Wat is positieve gedragsverandering?
  3. 20/6/2024Welke factoren beïnvloeden gedrag?
  4. 20/6/2024Welke drempels weerhouden mensen ervan hun gedrag te veranderen?
  5. 20/6/2024Hoe kan je gedragsverandering stimuleren bij je doelgroep?
  6. 20/6/2024Hoe verloopt gedragsverandering bij je doelgroep?
  7. 20/6/2024Hoe zet je een campagne op naar een breed publiek? Dit leer je uit de campagne 'Operation Cookiemonster'.
  8. 20/6/2024Welke voorbeelden van nudging kunnen je inspireren?
  9. 20/6/2024Hoe organiseert ProVeg vzw de campagne de ‘Veggie Challenge’?
  10. 20/6/2024Welke 6 principes helpen om een doeltreffende campagne op te zetten?

Opleidingen over gedragsverandering en communicatie

Op vrijdag 27 september 2024 in Mechelen

Veranderingen in organisaties: 15 effectieve technieken om met weerstand aan de slag te gaan

Op dinsdag 3 december 2024 in Gent

Evenementencommunicatie

Op donderdag 12 december 2024 in Gent

Campagnes voeren en gedragsverandering

Vind je het antwoord niet op je vraag?

Een van onze medewerkers helpt je graag verder in de community.

Stel je vraag in de community

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief

  • 234_2imagine.png
  • LOGO_VP.jpeg
  • logo-og.png
Bedrijfsleden