Het magazine van je organisatie informeert je lezer, maar zorgt er ook voor dat de lezer zich verbonden voelt met je organisatie. Het is een belangrijk instrument binnen je communicatiemix. In dit dossier leer je van A tot Z hoe je alles uit je blad kan halen.
Informatiebladen
Waarom een infoblad?
Waarom zou je nog investeren in een informatieblad? Wie bereik je ermee? In digitale tijden zijn er veel alternatieve kanalen waarmee je mensen goedkoper kan bereiken. In dit dossier lees je waarom Kortom fan is van het infoblad.
Workflow en productie
Hoe werk je samen met collega's aan je magazine? Hoe frequent moet het verschijnen en wie verzorgt de bedeling? Al deze vragen beantwoorden we in dit dossier.
Lay-out
De lay-out is nummer één prioriteit als je wil dat je doelgroep je blad leest. Maar hoe pak je dat aan? Vraag je hulp aan externen? En wat met foto's? Alles over de vormgeving van je blad lees je hier.
Structuur
Hier lees je welke artikels extra aandacht verdienen en welke onderdelen van je magazine je achterwege mag laten. Daarnaast leer je ook hoe mensen je magazine lezen. Met die info schrijf je nog betere artikels.