Drukwerk

Hieronder vind je een overzicht van de boeken over drukwerk:

Kom binnen: maak een magazine dat je lezer raakt

Cover boek magazines

Inhoud

De kracht van magazines? Het komt binnen! Het blijft liggen in de huiskamer of op het toilet. Het raakt je lezer in hoofd en hart. Als je het goed inzet tenminste. Maar hoe doe je dat?

Marthe Pannecoucke (Kortom vzw) en Luc Van Loon (Directeur MarCom bij Stad Sint-Niklaas) gingen op zoek naar de basisingrediënten voor een succesvol magazine. Ze leiden je stap voor stap doorheen het proces van magazines maken: van context en concept over creatie en evaluatie. Hoe zet je een magazine strategisch in? Welke taken komen erbij kijken, en hoe evalueer je het magazine om het daarna te verbeteren? Met behulp van deze gids haal jij het beste uit jouw blad. Gelukkig hoef je het niet alleen te doen: magazinemakers geven je tips en tricks en delen hun ervaringen. Deze publicatie is een verzameling van best practices, inspirerende voorbeelden en waardevolle inzichten die ervoor zorgen dat jouw magazine blijft hangen. Na het lezen van dit boek kom je binnen met een magazine dat je lezer écht raakt. Klaar om in het magazinebad te duiken?

Auteurs: Marthe Pannecoucke en Luc Van Loon

Verschenen in 2023

Bestel het boek

Terug naar het overzicht ↑

Hopende hiermede U voldoende geïnformeerd te hebben. Tips voor duidelijke bewonersbrieven

Boek Hopende U hiermede voldoende geïnformeerd te hebben

Inhoud

Fijn als je met een brief de bewoners op de hoogte houdt van werken in hun straat of een evenement in de buurt. Maar wat als ze er weinig van begrijpen? Farida en Katrien van Wablieft geven je tips, zodat jij je boodschap nog duidelijker kan overbrengen. Je leert hoe je technische informatie vertaalt in een leesbare brief en hoe je structuur brengt in die tekst. En passant krijg je ook een antwoord op enkele prangende vragen, zoals: wie moet een bewonersbrief ondertekenen? Hoe geef ik constructief feedback op teksten van mijn collega’s? Zijn bewonersbrieven op papier niet achterhaald? Enkele handige sjablonen en een webpagina vol inspiratie krijg je cadeau. Hopende u hiermede voldoende geïnformeerd te hebben, uiteraard.

Auteurs: Farida Barki en Katrien Janssens

Verschenen in 2022

Bestel het boek

Terug naar het overzicht ↑

Verlies je lezer niet

Boek Verlies je lezer niet

Inhoud

Wil je dat het informatieblad van je gemeente, het ledenblad van je vereniging of het personeelsblad van je bedrijf ook echt gelezen wordt? Dan is niet alleen een goede pen belangrijk. Typografie, opmaak, visuals, … zijn net zo essentieel.

Maar hoe bereik je met een juiste combinatie van tekst en beeld dat je je lezer onderweg niet kwijtspeelt? Sterker nog, hoe maak je een blad dat de lezer uitnodigt, prikkelt en vasthoudt van begin tot einde?

Dat zijn de hamvragen waar Marc Mombaerts zich in “Verlies je lezer niet” over buigt.

Auteur: Marc Mombaerts

Verschenen in 2017

Bestel het boek

Terug naar het overzicht ↑

Klare taal

Boek Klare taal

Inhoud

Afkicken van ambtenarees? Niet zo eenvoudig als het lijkt. Deze content vol nuttige tips, voorbeelden en woordenlijstjes helpt u op weg. Past u de tips consequent toe? Dan wordt ook ú een klaretaalschrijver. En klare taal is heilzaam voor mens, maatschappij en economie. Deze leidraad is bedoeld voor al wie inwoners wil informeren in begrijpelijke taal: ambtenaren, juristen bij overheidsorganisaties, mandatarissen en organisaties. Want teksten van klaretaalschrijvers overtuigen meer en geven vertrouwen. Op papier en op scherm.

Auteur: Gonnie Put

Verschenen in 2015

Bestel het boek

Terug naar het overzicht ↑

Alle thema's

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief

  • 234_2imagine.png
  • logo-og.png
  • LOGO_VP.jpeg
Bedrijfsleden