Hoe organiseert ProVeg vzw de campagne de ‘Veggie Challenge’?

Hoe organiseert ProVeg vzw de campagne de ‘Veggie Challenge’?

Hoe kun je ervoor zorgen dat je met je communicatie impact maakt? Dat is dé kernvraag als je een campagne ontwikkelt. Het komt erop aan goed te weten welke drempels je doelgroep ondervindt om gedragsverandering te bereiken. In dit artikel zetten we de theorie om naar de praktijk. We zoomen in op een case: de Veggie Challenge van ProVeg vzw. Fien Louwagie, communicatiecoördinator van ProVeg, vertelt hoe zij en haar team deze grootschalige campagne aanpakken.

Om de rest van het artikel te lezen en de praktijkdocumenten te zien, moet je lid zijn van Kortom. Nog geen lid? Ontdek alle voordelen.

Ben je wel al lid? Dan kan je hier inloggen.

Labels:

Gerelateerde blogs

  1. 24 mei 2022Hoe zet je een campagne op?
  2. 20 maart 2023Waar moet je rekening mee houden als je de doelgroep van je campagne bepaalt?
  3. 20 maart 2023Welke 6 principes helpen om een doeltreffende campagne op te zetten?
  4. 23 april 2024Hoe sterke samenwerkingen een campagne doen slagen - Fien Louwagie van ProVeg vzw
  5. 24 oktober 2024Hoe zet je in op verbinding met interne communicatie? - Webinar
  6. 14 oktober 2024Hoe maak je communicatie-afspraken?
  7. 20 juni 2024Hoe zet je een campagne op naar een breed publiek? Dit leer je uit de campagne 'Operation Cookiemonster'.
  8. 3 mei 2024Welke voorbeelden van nudging kunnen je inspireren?
  9. 1 februari 2024Hoe werk je aan je reputatie via de pers? [CASE]
  10. 11 december 2023Hoe profileer je je als aantrekkelijke werkgever? Drie inspirerende employer branding campagnes

Hier vind je een overzicht van de boeken over gedragsverandering en campagnes:

Effectief gedrag veranderen met het 7E-model

Boek Effectief gedrag veranderen met het 7E-model

Inhoud

Ondanks talrijke sensibiliserings- en communicatiecampagnes blijven mensen steeds weer het foute gedrag stellen. Want tussen weten en doen gaapt een kloof van verleidingen en gewoontes. Dankzij deze content leert u precies hoe u dit probleem kan aanpakken. Na elk deel vindt u een handige checklist voor toepassing in de praktijk. Met een doordacht beleid gebaseerd op nudging, keuzeoptimalisatie en gerichte communicatie op maat kan u uw doelgroep op subtiele wijze de goede richting uitduwen zodat hun gedrag blijvend verandert. Het 7E-model is een duidelijk en praktisch werkinstrument om beleid en communicatie te realiseren met blijvende impact.

Auteur: Fran Bambust

Verschenen in: 2015

Bestel het boek

Alle thema's

Opleidingen over gedragsverandering en communicatie

Op donderdag 21 november 2024

Collegagroep Place branding

Op dinsdag 3 december 2024 in Gent

Evenementencommunicatie

Op donderdag 12 december 2024 in Gent

Campagnes voeren en gedragsverandering

Vind je het antwoord niet op je vraag?

Een van onze medewerkers helpt je graag verder in de community.

Stel je vraag in de community

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief

  • 234_2imagine.png
  • LOGO_VP.jpeg
  • logo-og.png