Hoe organiseert ProVeg vzw de campagne de ‘Veggie Challenge’?

Hoe organiseert ProVeg vzw de campagne de ‘Veggie Challenge’?

Hoe kun je ervoor zorgen dat je met je communicatie impact maakt? Dat is dé kernvraag als je een campagne ontwikkelt. Het komt erop aan goed te weten welke drempels je doelgroep ondervindt om gedragsverandering te bereiken. In dit artikel zetten we de theorie om naar de praktijk. We zoomen in op een case: de Veggie Challenge van ProVeg vzw. Fien Louwagie, communicatiecoördinator van ProVeg, vertelt hoe zij en haar team deze grootschalige campagne aanpakken.

Om de rest van het artikel te lezen en de praktijkdocumenten te zien, moet je lid zijn van Kortom. Nog geen lid? Ontdek alle voordelen.

Ben je wel al lid? Dan kan je hier inloggen.

Labels:

Gerelateerde blogs

  1. 4/5/2024Hoe zet je een campagne op?
  2. 4/5/2024Waar moet je rekening mee houden als je de doelgroep van je campagne bepaalt?
  3. 4/5/2024Welke 6 principes helpen om een doeltreffende campagne op te zetten?
  4. 4/5/2024Hoe sterke samenwerkingen een campagne doen slagen - Fien Louwagie van ProVeg vzw
  5. 4/5/2024Welke voorbeelden van nudging kunnen je inspireren?
  6. 4/5/2024Hoe werk je aan je reputatie via de pers? [CASE]
  7. 4/5/2024Hoe profileer je je als aantrekkelijke werkgever? Drie inspirerende employer branding campagnes
  8. 4/5/2024Hoe bouw en beheer je een intranet
  9. 4/5/2024Hoe bereik je jongeren? Learnings van de Noorse gemeente Stavanger (CASE)
  10. 4/5/2024Wat is nudging?

Hier vind je een overzicht van de boeken over gedragsverandering en campagnes:

Effectief gedrag veranderen met het 7E-model

Boek Effectief gedrag veranderen met het 7E-model

Inhoud

Ondanks talrijke sensibiliserings- en communicatiecampagnes blijven mensen steeds weer het foute gedrag stellen. Want tussen weten en doen gaapt een kloof van verleidingen en gewoontes. Dankzij deze content leert u precies hoe u dit probleem kan aanpakken. Na elk deel vindt u een handige checklist voor toepassing in de praktijk. Met een doordacht beleid gebaseerd op nudging, keuzeoptimalisatie en gerichte communicatie op maat kan u uw doelgroep op subtiele wijze de goede richting uitduwen zodat hun gedrag blijvend verandert. Het 7E-model is een duidelijk en praktisch werkinstrument om beleid en communicatie te realiseren met blijvende impact.

Auteur: Fran Bambust

Verschenen in: 2015

Bestel het boek

Alle thema's

Opleidingen over gedragsverandering en communicatie

Op dinsdag 7 mei 2024

Lokale verkiezingen voor iedereen: inspanningen voor een hoge verkiezingsopkomst

Op donderdag 23 mei 2024 in Antwerpen

Word meesterframer

Op vrijdag 27 september 2024 in Mechelen

Veranderingen in organisaties: 15 effectieve technieken om met weerstand aan de slag te gaan

Vind je het antwoord niet op je vraag?

Een van onze medewerkers helpt je graag verder in de community.

Stel je vraag in de community

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief

  • LOGO_VP.jpeg
  • logo-og.png
  • 234_2imagine.png
Bedrijfsleden