Gedragsverandering

Veel socialprofit- en overheidsorganisaties proberen doelgroepen aan te zetten tot gedragsverandering. Dat helpt bijvoorbeeld om gezonder te leven of de ecologische voetafdruk te verkleinen. Gedragsbeïnvloedende communicatie is geen makkelijke communicatievorm: het vraagt heel wat doorzicht en inspanningen om mensen tot ander gedrag te bewegen. We verzamelen hier antwoorden op vragen over gedragsverandering die jou op weg helpen voor je communicatie.

Waar moet je rekening mee houden als je de doelgroep van je campagne bepaalt?

Wat is nudging?

Hoe verloopt gedragsverandering bij je doelgroep?

Hoe kan je gedragsverandering stimuleren bij je doelgroep?

Welke drempels weerhouden mensen ervan hun gedrag te veranderen?

Welke factoren beïnvloeden gedrag?

Wat is positieve gedragsverandering?

Hoe analyseer je het probleem waarvoor je gedragsverandering wil bereiken?

Opleidingen over gedragsverandering en communicatie

Op maandag 29 april 2024 in Mechelen

Veranderingen in organisaties: mijn rol als communicatiemedewerker

Op dinsdag 7 mei 2024

Lokale verkiezingen voor iedereen: inspanningen voor een hoge verkiezingsopkomst

Op donderdag 23 mei 2024 in Antwerpen

Word meesterframer

Op donderdag 6 juni 2024 in Mechelen

Veranderingen in organisaties: 15 effectieve technieken om met weerstand aan de slag te gaan

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief

  • 234_2imagine.png
  • logo-og.png
  • LOGO_VP.jpeg
Bedrijfsleden