Digitale communicatie

Hier vind je een overzicht van de boeken over digitale commmunicatie:

Online video: tips, tricks & trends

Cover online video

Inhoud

Hier is het dan, het boek over het krachtigste communicatiemiddel dat er volgens ons bestaat: online video!

Door de opkomst van TikTok, Instagram en YouTube is video niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Maar hoe maak je als organisatie echt impact met je video's? Met short form en long form video's (en alles daartussenin)? Jade en Lobke (I Like Media) delen waardevolle inzichten en praktische tips voor iedereen die zijn online videoskills naar een hoger niveau wil tillen.

Wil je videocontent gebruiken om je merk of organisatie te versterken? Wil je je passie voor video delen? Of wil je graag verbluffende video's maken? ‘Online video: tips, tricks en trends’ bevat de kennis en inspiratie die je nodig hebt.

Auteurs: Jade Yorks en Lobke Gielkens (I Like Media)

Verschenen in: 2023

Bestel het boek

Terug naar het overzicht ↑

Scoren met creatieve content op sociale media

Boek Scoren met creatieve content op sociale media

Inhoud

Om te scoren op sociale media maak je originele content die je volgers verleidt om een actie te ondernemen. Dat klinkt eenvoudig, maar wie al even op sociale media actief is met zijn organisatie, weet dat goede posts creëren meer is dan weten waar de knopjes staan. In dit handige boek leer je snel en concreet hoe je scoort op je sociale media. Ook zonder veel geld en personeel.

Kristof D’hanens en Brecht Vanderstraeten laten je nadenken over je contentstrategie aan de hand van 10 veelgestelde vragen. Daarna zetten ze je op weg met meer dan 30 concrete formats die je meteen zelf kunt toepassen voor jouw organisatie. En alsof dat nog niet genoeg is, krijg je ook meer dan 100 inspirerende voorbeelden, handige formats en interviews met social media managers van grote en kleine Vlaamse communities.

Dankzij een heldere uitleg, tips en good practices tover jij straks alle inspiratie om tot bruikbaar materiaal. Stapsgewijs werk je aan je eigen strategie. Van idee tot uitgewerkte post mét resultaat.

Auteurs: Kristof D'hanens en Brecht Vanderstraeten

Verschenen in: 2020

Bestel het boek

Terug naar het overzicht ↑

Werken met foto's

Boek Werken met foto's

Inhoud

In een tijd waarin het publiek kopje-onder dreigt te gaan in de digitale informatiestroom is het belangrijk voor een organisatie of instelling om zich op een snelle en duidelijke manier kenbaar te maken.

Dat werkelijk iedereen effectief fotografeert is vooral het resultaat van een evolutie met de smartphone als voorlopig eindpunt. Iedereen heeft tegenwoordig een fotocamera op zak. Je hoeft geen dure apparatuur meer aan te schaffen en mee te sleuren, maar een aantal technieken en basiskennis zorgen ervoor dat je met foto's heel krachtig kan communiceren.

Deze publicatie begeleidt de lezer daarin en toont aan hoe je goede foto's moet zoeken, maken en beheren, het wettelijk kader dient te begrijpen, en met welke vuistregels je rekening moet houden. Dankzij de vele beelden en duidelijke uitleg is dit boek een ware inspiratiebron voor een goed fotogebruik.

 Auteur: Luc Van De Steene

Verschenen in: 2020

Bestel het boek

Terug naar het overzicht ↑

Webcare

Boek Webcare

Inhoud

Of een organisatie online kanalen heeft of niet, eigenlijk maakt dat niet uit. Organisaties worden sowieso online besproken en beoordeeld. Ze kunnen dus maar beter online aanwezig zijn en dat oordeel proberen te beïnvloeden.

Een goede webcare draagt dan ook in hoge mate bij aan het imago van organisaties. En niet enkel aan het imago: ook de kwaliteit van de werking en de producten of diensten gaat erop vooruit als men aan de slag gaat met de feedback die men krijgt via interactie met doelgroepen.

Laat je niet intimideren door horrorverhalen over trollen en azijnpissers. Met al de praktische tips van onze expert en een dosis gezond verstand komt u al een heel eind verder!

Auteur: Lie Lauwers

Verschenen in: 2019

Bestel het boek

Terug naar het overzicht ↑

Digitale Nieuwsbrieven

Boek Digitale nieuwsbrieven

Inhoud

Een digitale nieuwsbrief is onmisbaar in je communicatiestrategie om een duurzame band met je doelpubliek op te bouwen. Maar hoe zorg je ervoor dat je mailtjes gelezen worden?

Aan de hand van een heleboel praktische tips, goede voorbeelden en getuigenissen inspireert Kristof D’hanens je in dit boek om van je digitale nieuwsbrief een succesverhaal te maken.

Auteur: Kristof D'hanens

Verschenen in: 2018

Bestel het boek

Terug naar het overzicht ↑

2020 - Het visuele netwerk

Boek 2020 Het visuele netwerk

Inhoud

Smart cities, smart homes, het internet of things: het zijn wellicht geen nieuwe of vreemde begrippen meer. Maar wat betekent het voor ons, en meer specifiek, wat betekent het in onze technologische netwerkmaatschappij op het gebied van visualisering? Hoe zullen visuele impulsen via technologische netwerken ons leven en werk beïnvloeden?

Wat als de spiegel, de ijskast of de werktafel gestuurd wordt door sensoren die niet alleen op ieder moment van de dag visuele informatie kunnen tonen, maar ook ons, als gebruiker, gaan lezen en interpreteren, zodat we zelf een onderdeel worden van de infrastructuur van ons eigen visuele netwerk.

En vooral, wat betekent het voor alle organisaties en ondernemingen die hun diensten, merken en producten onder de aandacht van de burger, klant of consument willen brengen? Dat is het uitgangspunt van 2020 - Het Visuele Netwerk.

Auteur: Christophe Ruys

Verschenen in: 2017

Bestel het boek

Terug naar het overzicht ↑

Analoog of digitaal? Inclusief communiceren in de internetsamenleving

Boek Analoog of digitaal?

Inhoud

Niet alleen in de bedrijfswereld, maar ook bij de overheid en in de socialprofitsector zet de digitalisering van diensten en informatie zich door. Verschillende overheidsinstellingen, van het federale tot het lokale niveau, besparen op gedrukte communicatie. Maar hoe zorgt een overheid ervoor dat geen enkele bevolkingsgroep uit de boot valt?

Deze content geeft op een heldere manier mee hoe u alle burgers blijft bereiken en welke communicatiemiddelen u daarvoor nodig hebt.

Auteur: Eric Goubin

Verschenen in: 2015

Bestel het boek

Terug naar het overzicht ↑


De website

Boek De website

Inhoud

Voor heel wat overheden en organisaties vormt hun website het hart van de informatiestroom. Websites zijn vandaag echter meer dan een louter communicatiekanaal. Naast het geven van informatie kan een website ook ingezet worden voor dienstverlening of productverkoop. Bovendien hebben steeds meer organisaties meer dan één website.

Hoog tijd dus om stil te staan bij de keuzes die van belang zijn bij de uitbouw van een online identiteit, die onderdeel is van het totale imago van een organisatie of overheid. We gaan in op de verschillende aandachtspunten, valkuilen, methodieken en referentiekaders.

Auteur: Rosemie Callewaert

Verschenen in: 2015

Bestel het boek

Terug naar het overzicht ↑

Alle thema's

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief

  • 234_2imagine.png
  • logo-og.png
  • LOGO_VP.jpeg
Bedrijfsleden