Werken bij kortom

Kortom groeit en heeft grote plannen.
Daarom zoeken wij 2 geëngageerde en communicatieve collega’s voor ons team.
Solliciteren kan tot 3 april.

Solliciteer

Stafmedewerker kennis en advies

Je bent een gedreven medewerker, inhoudelijk sterk op vlak van overheids- en socialprofitcommunicatie,
die onze leden adviseert en die kennisdeling met leden stimuleert.

Jouw profiel

  • Inhoudelijk sterk - Je bent vertrouwd met de theorie en de trends van overheids- en socialprofitcommunicatie en je kan dit toepassen in de praktijk. Je beschikt over adviseurscompetenties en knowhow om leden op een duidelijke, correcte en stimulerende manier te adviseren. Je bent vertrouwd met methoden van wetenschappelijk onderzoek (kwantitatief en/of kwalitatief) en je kan die praktijkgericht toepassen in kortlopende projecten.’
  • Zelfstandig en flexibel - Je gebruikt de ruimte die je krijgt om zelf kennis te verzamelen, producten voor kennisdeling te ontwikkelen en een netwerk met deskundigen uit te bouwen. Je werkt erg zelfstandig, flexibel en loyaal.
  • Communicatief - Je bent geboeid door communicatie en je weet een boodschap over te brengen, afgestemd op je publiek, zowel schriftelijk en mondeling. Je bent klantvriendelijk , taalvaardig en communiceert correct en helder.
  • Geëngageerd - Je bent gedreven in wat je doet en je hebt voldoende theoretische bagage. We rekenen op je creativiteit en stressbestendigheid.

Jouw taken

  • Je volgt de ontwikkelingen in de communicatiesector op de voet.
  • Je beantwoordt vragen over communicatiethema’s, geeft advies en werkt kennisproducten uit – zoals FAQ’s, themadossiers of papers - die onze leden helpen en stimuleren in hun job. Je zet deze kennisproducten zo goed mogelijk in de markt.
  • Je ontwikkelt een jaarboek dat inspirerende voorbeelden en cases uit de praktijk van overheids- en socialprofitcommunicatie bundelt.
  • Je werkt mee aan praktijkonderzoek over communicatiethema’s
  • Op termijn begeleid je gespreksgroepen en workshops over thema’s waarin je je verdiepte. Facultatief kan je op termijn ook leden ter plaatse ondersteunen en coachen.
  • Je werkt mee aan de organisatie van vormingsactiviteiten zoals studiedagen, congressen en opleidingen.
  • Je denkt en werkt mee aan de optimale werking en verdere groei van Kortom als netwerkorganisatie voor haar leden.
  • Je werkt nauw samen met de coördinator en de wetenschappelijk medewerker.

Voorwaarden

  • Je beschikt minstens over een masterdiploma (in de richting van communicatie, of gelijkwaardig door ervaring). Affiniteit met de overheid, social profit en de communicatiesector is een pluspunt.
  • Ervaring is welkom, maar we focussen vooral op je inzet, knowhow en goesting om te leren. Kortom draagt gelijke kansen en diversiteit hoog in het vaandel. Je wordt aangeworven op basis van competenties ongeacht geslacht, afkomst of handicap. Personen met een handicap krijgen de nodige faciliteiten als zij dit vragen.

Wat bieden we jou?

  • Een contract van onbepaalde duur (voltijds).
  • Een verloning gebaseerd op het barema bij de overheid, gebaseerd op het diploma (bruto maandloon van 3.176 euro bij 0 jaar anciënniteit bij masterdiploma).
  • De werkdruk kan hoog zijn. Daarom werken we met flexibele arbeidstijden en is het mogelijk om te telewerken.
  • Een boeiende loopbaan met veel kansen, zoals het communicatievak helemaal te ontdekken, zelf opleiding te volgen en jouw netwerk uit te bouwen.
  • Gratis woonwerk-verkeer met openbaar vervoer, fietsvergoeding en terugbetaling van verplaatsingsonkosten.
  • Maaltijdcheques, groepsverzekering en hospitalisatieverzekering.

Stafmedewerker

Je bent een gedreven en organisatorisch sterke stafmedewerker die meedenkt met en over de organisatie.
Je organiseert opleidingen, je geeft advies en je communiceert naar en met onze leden.

Jouw profiel

  • Communicatief - Je bent geboeid door communicatie en je communiceert correct en vlot, zowel mondeling als schriftelijk. Je bent klantvriendelijk en je bent vertrouwd met wervende externe communicatie en actuele communicatietools.
  • Zelfstandig en flexibel - Je gebruikt de ruimte die je krijgt om zelf initiatieven te ontwikkelen, contacten te leggen en een netwerk uit te bouwen. Bij Kortom werken we zelfstandig, flexibel en loyaal. Dat verwachten we ook van jou.
  • Organisatorisch sterk – Je beschikt over sterke organisatievaardigheden. Je werkt op een gestructureerde en punctuele manier mee aan het opleidingsaanbod, de kennisdeling en netwerkvorming tussen de leden en de communicatie van de organisatie.
  • Geëngageerd - Je bent gedreven in wat je doet en je hebt voldoende theoretische bagage. We rekenen op je creativiteit en stressbestendigheid.

Jouw taken

  • Je versterkt de communicatie met en tussen de leden. Je hebt een uitstekend tekstgevoel en plezier in het maken van content voor onze media, afgestemd op je publiek. Je hebt oog voor beeldvorming, voor community management en interactiviteit via onze kanalen.
  • Je organiseert vormingsactiviteiten zoals studiedagen, congressen, opleidingen en je zorgt ook voor de nodige opvolging.
  • Je werkt mee aan de kennisdeling tussen leden en je verzamelt theorie en praktijk voor onze kennisdatabank.
  • Je denkt en werkt mee aan de optimale werking en verdere groei van Kortom als netwerkorganisatie voor haar leden.
  • Je werkt nauw samen met de coördinator en de andere collega’s van het Kortomteam.

Voorwaarden

  • Je beschikt over een masterdiploma (of gelijkwaardig door ervaring) . Affiniteit met de overheid, socialprofit en de communicatiesector is een pluspunt.
  • Kortom draagt gelijke kansen en diversiteit hoog in het vaandel. Je wordt aangeworven op basis van competenties ongeacht geslacht, afkomst of handicap. Personen met een handicap krijgen de nodige faciliteiten als zij dat vragen.

Wat bieden we jou?

  • Een contract van onbepaalde duur (voltijds).
  • Een verloning gebaseerd op het barema bij de overheid, gebaseerd op het diploma (bruto maandloon van 3.176 euro bij 0 jaar anciënniteit bij masterdiploma).
  • De werkdruk kan hoog zijn. Daarom werken we met flexibele arbeidstijden en is het mogelijk om te telewerken.
  • Een boeiende loopbaan met veel kansen, zoals het communicatievak helemaal te ontdekken, zelf opleiding te volgen en jouw netwerk uit te bouwen.
  • Gratis woonwerk-verkeer met openbaar vervoer, fietsvergoeding en terugbetaling van verplaatsingsonkosten.
  • Maaltijdcheques, groepsverzekering en hospitalisatieverzekering.

Onze kanalen

Hoe solliciteer ik?


  1. Mail jouw motivatiebrief en cv tot en met vrijdag 3 april 2020 naar joost@kortom.be. Je ontvangt sowieso een bevestigingsmail.
  2. De jury maakt een eerste selectie op basis van brief en cv op basis van bovenstaande profielen en voorwaarden. Uiterlijk op dinsdag 21 april informeren we je over deze selectie.
  3. Geselecteerde kandidaten ontvangen op vrijdag 24 april een thuisopdracht.
  4. Uiterlijk op maandag 11 mei laten we je weten of je werd geselecteerd voor de mondelinge proef.
  5. De mondelinge proef is gepland op maandag 18 mei of dinsdag 19 mei. We houden zoveel mogelijk rekening met de beschikbaarheid van de kandidaten.
  6. Uiterlijk op vrijdag 22 mei informeren we alle kandidaten over het resultaat van de mondelinge proef.
  7. De eerste werkdag is gepland in september in het Kortomkantoor in Brugge.

Wat bieden we jou?


  • Een contract van onbepaalde duur (voltijds).
  • Een verloning gebaseerd op het barema bij de overheid, gebaseerd op het diploma (bruto maandloon van 3.176 euro bij 0 jaar anciënniteit bij masterdiploma).
  • De werkdruk kan hoog zijn. Daarom werken we met flexibele arbeidstijden en is het mogelijk om te telewerken.
  • Een boeiende loopbaan met veel kansen, zoals het communicatievak helemaal te ontdekken, zelf opleiding te volgen en jouw netwerk uit te bouwen.
  • Gratis woonwerk-verkeer met openbaar vervoer, fietsvergoeding en terugbetaling van verplaatsingsonkosten.
  • Maaltijdcheques, groepsverzekering en hospitalisatieverzekering.

Wat is Kortom?


Kortom vzw is een actieve organisatie die meer dan 1200 communicatieprofessionals uit de overheid en socialprofit in één netwerk samenbrengt. Lees hieronder onze kernwaarden en kijk hoe ‘Kortom’ jij bent.


Kortom professionaliseert het communicatievak met vorming, advies, kennis en onderzoek. Zo verbinden we collega’s en kennis met elkaar.


Naast een uitgebreid vormingsaanbod beantwoorden wij jaarlijks meer dan 500 vragen van onze leden en geven we hen communicatieadvies dat hen helpt en stimuleert in hun job.


Met veel gezond verstand en een grote drive werken we met een klein, maar sterk team aan meer en betere communicatie.


Herken jij jezelf en je werk in onze waarden?



Deskundig
  • Wat we doen, doen we goed.
  • We willen dat onze leden op elk Kortom-moment iets leren.
  • Het moet interessant zijn en boeiend blijven, het mag niet saai zijn.
Gedreven
  • We zijn niet tevreden met wat er is, we willen permanent verbeteren op alle domeinen.
  • We zoeken nieuwe mogelijkheden, trends en opportuniteiten, willen onszelf altijd heruitvinden.
  • We zijn wendbaar en spelen flexibel in op de vragen van onze leden.
Verbindend
  • We werken aan een sterk groepsgevoel, we zijn een warme organisatie.
  • Er is wederzijdse betrokkenheid met en vertrouwen in onze leden. Leden krijgen erkenning en waardering voor hun expertise.
  • We staan dicht bij onze doelgroep, haar behoeften staan centraal in onze werking.
  • We zijn een open netwerk, ook niet-leden zijn welkom.
  • We gaan op een informele manier om met elkaar.
  • We nemen ons vak serieus, niet onszelf.
Onafhankelijk
  • We zijn financieel onafhankelijk.
  • We nemen eerlijke en duidelijke standpunten in.
  • We zijn integer en betrouwbaar. Wat we zeggen en doen, is gebaseerd op feiten, niet op belangen.

Wie zijn mijn collega's?


Joost Ramaut
Joost

De coördinator

Elke Van Depoele
Eric

Onderzoeker

Elke Van Depoele
Ruben

Stafmedewerker opleidingen

Een voordeel van werken bij Kortom? Je werkt nauw samen met de mensen in het Kortomteam
aan heel wijze projecten, je ontmoet véél collega’s uit overheden en socialprofitorganisaties en bouwt zo een breed netwerk uit.


Onze raad van bestuur, 15 experten uit het communicatievak die helpen om van Kortom een nog betere vereniging te maken voor haar leden.


We winden er wel geen doekjes om: bij Kortom werken de medewerkers erg zelfstandig, maar je kan voor raad en daad bij je team terecht.


Maak kennis met je collega’s

Waar werk ik?


De kantoren van Kortom liggen in Brugge, vlakbij ’t Zand (Hauwerstraat 8). Vanaf het station fiets je 3 minuten tot aan het kantoor.


Als je een opleiding of een event organiseert, spoor je vaak naar (grote) steden in Vlaanderen.


De werkdruk kan hoog zijn. Daarom werken we met flexibele arbeidstijden en is het mogelijk om te telewerken.

Contact


Heb je vragen? Laat het ons weten via joost@kortom.be of 050 31 14 31.