naar top

Vier helden van Kortom - online sessies

Dag 1 donderdag 29 oktober 2020

14:00 - 16:00

Online gesprek 'Branding in lokale besturen gaat om inhoud, eerder dan om vorm'

Het scenario is herkenbaar: bij elk project wordt een nieuwe naam en logo gelanceerd tot het echte merk verdrinkt in een jungle van ‘submerken’ die vechten om de meeste aandacht. Hoe bouw je een merk op in een lokaal bestuur? Verwacht je niet aan een lezing, maar we modereren wel een gesprek met Patrick Janssens en enkele collega’s die hun case en vragen voorleggen.

We bespreken onder meer de essentie van een merk en het belang van een visie, vooral een verantwoordelijkheid van leiders in de organisatie en niet van ‘marketeers’. We wisselen ervaringen uit over de relatie tussen ambtenaar en politici en herkenbare uitdagingen bij het merkenbeleid. Iedereen kan deelnemen aan dit online gesprek, maar het accent ligt op de branding van lokale besturen.

Sessie volgen

Dag 2 vrijdag 13 november 2020

10:00 - 12:00

Online workshop 'Communiceren met visuele impact'

Visualisatie versterkt jouw boodschap. De unieke combinatie van beeld, tekst én je stem vermijden nietszeggende boodschappen, oeverloze besprekingen en saaie vergaderingen. Voor visuele communicatie heb je geen tekentalent nodig, iedereen kan het oefenen en toepassen.

Karl Mortier toont je hoe je begrippen en concepten kernachtig en visueel voorstelt. Hij daagt je uit om met een visuele basistechniek aan de slag te gaan en een eigen visueel alfabet op te bouwen. Zo communiceer je met een grotere impact.

Sessie volgen

Dag 3 woensdag 18 november 2020

10:00 - 12:00

Online masterclass 'De taal van het klimaat. Kan communicatie de wereld redden?'

In België is bijna 90% van de bevolking ervan overtuigd dat menselijke activiteit de belangrijkste oorzaak is van klimaatverandering. Bijna 70% maakt zich zorgen over onze toekomst. En toch blijft effectieve gedragsverandering uit. We weten wat we moeten doen, maar we doen niets. Hoe kunnen we daar verandering in brengen? 

Koen Thewissen gebruikt de laatste wetenschappelijke inzichten rond framing, nudging en behavioral psychology om ons brein te ‘hacken’. Het resultaat: een communicatiestrategie die effectief gedrag verandert. Of hoe communicatie de wereld kan redden. 

Sessie volgen

Dag 4 maandag 23 november 2020

14:00 - 16:00

Online workshop 'Van corona- naar risicocommunicatie'

In volle crisis trok Eric Goubin dit voorjaar op onderzoek. Naast dagboeken en interviews vulden 450 collega’s een online enquête in over hun coronacommunicatie. Dit realtime-onderzoek verwerkte hij dit najaar tot een eindrapport met conclusies, aanbevelingen en praktische tips.

Welke communicatielessen trekken we uit de coronacrisis? Hoe pakken we risicocommunicatie beter aan, nu en straks? Eric Goubin presenteert de belangrijkste conclusies en aanbevelingen en polst naar reacties bij enkele experts.

Sessie volgen

Mijn programma

Hieronder vind je een overzicht van jouw programma. Overloop jouw keuze nog even aandachtig.
bezig met laden...