naar top

Studiedag Marketing in de federale overheid

Op 3 maart 2016 organiseerden Kortom, WBCom en de FOD WASO voor de derde maal een studiedag voor federale communicatieprofessionals. Deze keer stond het thema marketing in de overheid centraal.

Overheidsmarketing is geen jong verschijnsel. In de seventies zetten sommige overheidstakken in op sterke campagnes en social marketing, later op regiomarketing en citymarketing. Toch wordt de term ‘marketing’ vaak ervaren als een vies begrip. Terwijl overheden sinds de jaren ’90 sterk investeren in een klantgerichte communicatie. Is het dan niet logisch dat we leren van de marketingsector en een servicegerichte attitude toepassen in onze organisaties?

Wat zijn de geheimen van een succesvolle marketingstrategie? Wat betekent ‘klantgericht’ de dag van vandaag? Eric Goubin tekende het kader voor de workshop uit, belichtte de basisprincipes van marketing voor een overheid en besprak wat dat voor jou, als communicatiemedewerker, betekent.

De Stad Antwerpen en de federale E-BOX toonden hoe ze via online profielen de juiste informatie aan de juiste doelgroep bezorgen. Als afsluiter vertelden de mensen van Net Brussel hoe ze de principes van marketing toegepast hebben in hun communicatiestrategie.

De collega's van de FOD Werkgelegenheid maakten een knap videoverslag van de dag. 

Meer weten over marketing? 

 

Reacties

Reageer
Meld je aan als lid om een reactie te plaatsen of bijlagen te downloaden.