Kortom inspireert wie communiceert Bekijk deze mail online Facebook twitter linkedin
top nieuwsbrief

Mee met het communicatievak - 05-06-2020    

Hoe communiceer je helder met anderstaligen?


Helder communiceren is verdomd moeilijk maar het loont. Niet alleen voor je doelgroep, maar ook voor jezelf en voor je organisatie. De coronacrisis maakt duidelijk hoe moeilijk het blijft om mensen met een migratieachtergrond te bereiken.


Hoe kan je je dienstverlening toegankelijker maken voor iedereen? Hoe communiceer je duidelijk en efficiënt met anderstaligen, ook via digitale kanalen?


Atlas, de dienst voor Integratie en inburgering in Antwerpen, speelt hierop in met de nieuwe website www.diversiteitspraktijk.be. Je vindt er artikels, filmpjes en interviews met praktische tips over omgaan met taal en diversiteit, op maat van professionals en vrijwilligers


Verlaag de drempel van jouw communicatie


diversiteit

Unieke Masterclass ‘Customer Experience. Post Corona’ op 18 juni met Steven Van Belleghem


De corona-crisis sloeg hard en onverwacht toe. Daar waren we niet op voorbereid. Nu de exit-strategie op gang is gekomen blijft de vraag hangen : wat doen we met onze dienstverlening en communicatiestrategie?


“De beste strategie voorwaarts is investeren in langdurige relaties met jouw doelgroep”, zo onderstreept Steven Van Belleghem. Het spelen van het langetermijnspel betekent investeren in vertrouwen en in je reputatie door het juiste te doen voor jouw doelgroepen én voor de samenleving.


Mensen maken zich nù zorgen over hun eigen situatie en de toestand van de wereld. Door een manier te vinden om waarde toe te voegen aan beide, kan ook jouw organisatie een sterkere relatie opbouwen.


Schrijf je nu in
voor deze unieke masterclass over post corona communicatie op donderdag 18 juni om 14 u.


Ik wil meer leren over post corona communicatie !


svb

Kanaal Z inspireert je op 9 juni met de beste corporate video's


Hoe zet je corporate video in als communicatietool?


Ontdek de beste bedrijfsfilms van het voorbije jaar en kijk aanstaande dinsdag 9 juni om 18 uur naar de Video Experience Day op Kanaal Z. In de daaropvolgende dagen bekijk je de heruitzending van deze televisiespecial.


Deze 21ste editie van het nationale event rond corporate video vindt dit jaar dus niet plaats in Kinepolis. Voor deze televisiespecial slaan co-organisatoren AP Hogeschool en Kanaal Z de handen in elkaar. Je vindt meer informatie op http://videoexperienceday.be


Lees alles over de Video Experience Day


video

Kinderen en jongeren gebruiken vooral TikTok, Snapchat en Instagram


Kinderen hebben steeds jonger een smartphone, gemiddeld al vanaf 9 jaar. Dat is één van de opvallende vaststellingen uit Apestaartjaren, een tweejaarlijks onderzoek van UGent, Mediawijs en Mediaraven naar de digitale leefwereld bij jongeren.


Bekijk nu de webinar met de meest opvallende vaststellingen over het mediagebruik van kinderen en jongeren.


Kinderen en jongeren kijken graag filmpjes, ze luisteren muziek en spelen spelletjes. Ze gebruiken vooral TikTok, Snapchat en Instagram.


"Het is belangrijk om al met jonge kinderen te werken rond mediawijsheid en mediavaardigheden", is een van de belangrijke boodschappen van de onderzoekers.


Leer meer over de digitale leefwereld van kinderen en jongeren


ape

De corona-exit: omgaan met vertwijfeling en tanend draagvlak


Kortom wil weten hoe overheden en socialprofitorganisaties hun communicatie managen tijdens deze coronacrisis. Sinds maart houden 30 Kortom-leden een ‘CoronaCommunicatie-dagboek’ bij. Onderzoeker Eric Goubin publiceert na de zomer een rapport met conclusies en aanbevelingen.


Lees hier het vijfde deel van de opmerkelijkste conclusies uit deze communicatie-dagboeken.




dagboek

Kortom vzw - Postbus 136 - 8000 Brugge - Tel. 050 31 14 31 - info@kortom.be
Verstuurd naar ##EMAIL## - uitschrijven

LCP Karakters Vlaamse Post