naar top

Eerste hulp bij een goed bestek

Hoe schrijf je een goed bestek uit? Hoe matchen jouw verwachtingen met die van het toekomstige bureau? Om elke aanvrager én elk bureau op weg te helpen publiceerden 3 beroepsverenigingen (UBA, ACC en UMA) een gedragscode voor pitches en selecties.

Eerste hulp bij een goed bestek

3 beroepsverenigingen voor marketing – UBA, ACC en UMA – publiceerden samen een gedragscode voor pitches en selecties. Dit charter is eenvoudig, logisch en zo geformuleerd dat alle partijen er voordeel bij hebben. Met een aantal basisregels over het aantal agentschappen, de briefing, de timing, de kostenvergoeding, de beoordeling en de auteursrechten.

Je kan via ACC Belgium een pak materiaal aanvragen:

  • Een pitchgids
  • Een pitch-charter
  • Tips van de federale overheid bij de toewijzing van een communicatieopdracht
  • 10 tips van de Vlaamse overheid voor overheidsaanbestedingen

> Vraag dit materiaal aan via http://www.accbelgium.be/pitchcorner 

De pitchgids van Custo

Hoe haal je het beste uit je bestek? Hoe kies je een bureau om voor magazines te maken? Wanneer schrijf je een pitch uit? Custo, de vereniging der customer media-agentschappen, schreef een handige pitchgids. 

> Bekijk de gids op Issuu: https://issuu.com/cyprespublications/docs/custo_pitchgids_nl