naar top

Het nieuwe Stadskantoor van Dendermonde opent de deuren

De dienstverlening in het Administratief Centrum van Dendermonde ziet er voortaan anders uit. De nieuwe Stadswinkel opende net zijn deuren.
To serve with a smile”. Dat is volgens burgemeester Piet Buyse (CD&V) voortaan het motto van de Dendermondse dienstverlening. Daarvoor is een gloednieuwe stadswinkel gerealiseerd, aan de voorzijde van het Administratief Centrum. Die staat vanaf nu elke dag open voor de inwoners.

“Het is immers niet omdat we op vlak van veel diensten, zoals bijvoorbeeld afleveren van identiteitskaarten, een soort monopolie hebben, dat onze klantvriendelijk niet in orde moet zijn”, zegt burgemeester Buyse. “Inwoners kunnen dan wel niet op een ander gaan als ze niet content zijn, toch willen we hen optimaal bedienen én met de glimlach. In die visie past de uitbouw van deze Stadswinkel.”

De nieuwe Stadswinkel is een verkoop-, info-, meld-, aanvraag- en afhaalpunt. Aan een balie zitten vier medewerkers en één onthaal. Inwoners zullen er snel documenten kunnen afhalen of bijvoorbeeld huisvuilzakken kopen. Er is ook ruimte voor twee backoffice-medewerkers. In een apart gespreksbureau kunnen klachten behandeld worden. Er zijn ook computers voor publiekelijk gebruik. En ook het oplaadpunt voor de budgetmeter krijgt een plek in de ruimte.

“In onze Stadswinkel kunnen inwoners zonder afspraak terecht voor een snelle dienstverlening”, zegt Buyse. “We leveren al langer inspanningen om wachttijden aan de loketten te verkleinen. Zo startten we al een service met online documenten en een afsprakensysteem. Nu komt daar de Stadswinkel bij.”

Inwoners kunnen er vanaf nu elke werkdag terecht van 9 tot 14 uur. Op woensdag is dat van 14 tot 20 uur en op zaterdag van 9 tot 12 uur. De andere publieksdiensten in het AC, met een loket, kunnen vanaf 2 januari enkel bezocht worden na afspraak. Een afspraak maken kan via de stadswebsite, telefonisch of in de Stadswinkel.

Foto: (c) Geert De Rycke