naar top

Nieuwe website van Bilzen zet in op  efficiënte dienstverlening

Stad Bilzen lanceert een nieuwe website: gebruiksvriendelijk en met veel meer mogelijkheden, zoals afspraken maken en iets melden.

Afspraak maken

Vanaf 15 januari 2018 werkt de Dienst Burgerzaken op afspraak. Via de knop ‘Afspraak maken’ kan je de datum en het tijdstip selecteren waarop het voor jou het beste past om langs te komen en aangeven over welk product het precies gaat.

Ik wil iets melden

Voortaan is het mogelijk om aan de hand van dit eenvoudige webformulier een melding door te geven over de stadsinfrastructuur, zoals een probleem met de riolering of het wegdek of in geval van geur- of geluidshinder. De betrokken diensten worden vervolgens zo snel mogelijk op de hoogte gesteld van de situatie. De stand van zaken betreffende de afhandeling van de melding kan je in de toekomst raadplegen via een persoonlijke Bilzen-pagina.

Attesten aanvragen

De nieuwe website maakt het mogelijk om diverse officiële attesten snel en veilig aan te vragen. Er zijn twee opties: Mijn DOSSIER of de stedelijke website zelf. Mijn DOSSIER is een portaal van de Federale Overheid Binnenlandse Zaken waarbij men zelf onmiddellijk attesten kan downloaden. Hiervoor is een kaartlezer vereist. Wie deze niet heeft, kan het op www.bilzen.be invullen. De Dienst Burgerzaken bezorgt u daarna het gevraagde attest per post.

De webshop

Dankzij de webshop is het online-aanbod van de stad meer dan verdubbeld: tickets voor voorstellingen in cc De Kimpel, inschrijvingen voor sport- en jeugdkampen, zwemlessen of seniorenactiviteiten: alles valt met enkele simpele clicks te regelen. Reservaties en inschrijvingen kunnen meteen worden afgerond met een online-betaling. Nadien vind je jouw aankopen terug onder jouw persoonlijk account.

https://www.bilzen.be/