naar top

Stad en OCMW Aalst pakken uit met een nieuw logo

Stad Aalst en OCMW Aalst zetten 2015 in met een nieuwe huisstijl. Een eigentijds logo en krachtige baseline passen bij het imago dat Aalst wil uitstralen.

De Stad Aalst wil met een sterk imago naar buiten komen: een imago dat past bij de transformatie die de stad de . laatste jaren heeft ondergaan. De nieuwe huisstijl straalt de moderne identiteit van een stad in beweging uit. OCMW Aalst sluit aan bij deze visie en stapt mee in de nieuwe huisstijl. 


De stad koos voor een duurzaam en tijdloos logo, krachtig en eenvoudig. Het karakter van de Denderstad wordt onderstreept: het rood van de driehoek vormt een brug over het blauw van de Dender, waardoor linker- en rechteroever met elkaar verbonden worden. De driehoek is bovendien een afgeleide van de letter ‘A’. Het doel is dat op termijn iedereen dit beeldmerk in één oogopslag linkt aan Aalst. 

De slagzin ‘Aalst vergeet je nooit’ heeft een dubbele betekenis. Onze eigenzinnigheid, creativiteit, Aalsterse spot tijdens Carnaval en gerenommeerde zorgindustrie zijn uniek voor Aalst. Wie hier komt vergeet Aalst nooit. Anderzijds vergeet de stad jou nooit. Aalst is van en voor alle Aalstenaars, daar staat de stad voor. 

Het oude logo overal vervangen gaat niet van de ene dag op de andere. Van briefpapier tot bewegwijzering, van brochures en affiches tot werkkledij. Het logo is overal aanwezig. Het nieuwe logo wordt op heel wat huisstijldragers onmiddellijk ingevoerd, andere dragers worden geleidelijk aan vervangen. 

Nieuws dat je zeker ook interesseert