naar top

CRM

Wij zijn op zoek naar een gebruiksvriendelijk CRM-systeem voor een goed contactenbeheer en helpdesk. Iemand die een CRM-systeem kan aanraden?

Reacties

Reageer
  • foto Kara Eestermans
    Uiteindelijk hebben wij - na jaren met maatsoftware - gekozen voor de implementatie van Microsoft Dynamics (o.a. omdat het vlot kan samenwerken met de rest van onze Office-omgeving). Als non-profitorganisatie vallen de licentieprijzen mee (ook niet elke medewerker heeft een licentie nodig bij ons). We hebben eind vorig jaar kunnen implementeren.
    In de socio-culturele sector is men bezig aan een CRM op maat van de sector. Dus check zeker eens bij SCWITCH (https://scwitch.be/nieuws/infosessie-18-2-bouwen-aan-een-crm-systeem-voor-de-sector/).
    De basiskeuze is volgens mij vaak: ga je voor maatsoftware of kies je voor bestaande software? Elke keuze heeft zijn voor- en nadelen.
    Wij zijn altijd begonnen met het opmaken van een lijst requirements. Heel concreet: wat moet het systeem allemaal kunnen. Bijvoorbeeld: een beheerder moet de toegangsrechten van de gebruikers kunnen instellen, een gebruiker moet een nieuwe contactpersoon kunnen aanmaken, een gebruiker moet een inschrijving voor een evenement die via de website komt kunnen goedkeuren ... Wij hebben op basis van ons bestek zowel offertes voor maatsoftware als voor Dynamics binnengekregen. En in ons geval - maar dat zal niet bij iedereen zo zijn - was Dynamics interessanter en voordeliger.
  • foto Annelies Anseeuw
    Dag Kara, dikke merci voor je uitgebreide reactie en tips!
Meld je aan als lid om een reactie te plaatsen of bijlagen te downloaden.