naar top

Communicatie & onthaal team

Zijn er collega's die ook een gemeenschappelijk onthaal-communicatie team hebben? Ik zoek immers tips hoe dit in de praktijk best te organiseren.

Een woordje uitleg bij mijn situatie:
De onthaalmedewerkers (in de toekomst 3 personen) hebben naast de taken aan het onthaal ook een rol als (administratieve) ondersteuning voor de communicatiedienst. De fysieke bezetting aan de onthaalbalie is max. 2 personen tegelijkertijd. (Of in kalmere momenten zelfs 1 persoon). Ik denk er dan ook aan om met een soort roulatiesysteem te werken zodat er altijd minstens 1 persoon per dag voltijds communicatietaken kan doen.

Zijn er nog communicatiediensten die zo werken, met een soort roulatiesysteem? En hebben jullie tips voor mij?

Alvast bedankt!

Reacties

Reageer
  • foto Jolien Degrave
    Dag Karin, In Heuvelland hebben wij ook een gemeenschappelijk onthaal-communicatie team sinds een tweetal jaar. We zijn hier nog steeds zoekend naar een goeie balans. Wij hebben nu 2 onthaalmedewerkers, hun hoofdtaak is onthaal. Zelf ben ik coördinator onthaal en communicatie en is mijn hoofdtaak communicatie. Wij werken niet met een roulatiesysteem, omdat we merkten dat communicatie toch een zekere dossierkennis vraagt. En als je afwisselt gaat er veel kennis verloren. Wel werken wij met een roulatiesysteem voor bijvoorbeeld de externe nieuwsbrief. Bij afwezigheid nemen wij ook elkaars taken over in de mate van het mogelijke, de onthaalmedewerkers hebben dus wel de kennis en toegang om met alle communicatiekanalen te werken. Mocht je eens willen afstemmen: communicatie@heuvelland.be.
Meld je aan als lid om een reactie te plaatsen of bijlagen te downloaden.