naar top

Social media tool

Dag collega's,

Wij hebben op dit moment de tool Obi4Wan voor onze sociale media. We gebruiken deze echter niet en denken er dus over om ons contract op te zeggen. We wilden graag bij jullie even polsen welke tools jullie gebruiken en voor welke doeleinden?

Op dit moment gebruik ik zelf de gratis versie van Hootsuite om gemakkelijk berichten te kunnen inplannen over meerdere platformen tegelijk. Dit lijkt onze grootste nood. Obi4Wan heeft ook veel mogelijkheden voor het trekken van rapporten en monitoren van je online reputatie maar die gebruiken we op dit moment niet. Zijn er besturen die dat wel echt aanraden?

Alvast bedankt!
Je collega's van stad Beringen

Reacties

Reageer
  • foto Jolien Degrave
    Ik ben ook benieuwd en volg mee!
    Wij wouden ook de gratis mogelijkheid van Hootsuite proberen, maar dit lukt ons spijtiggenoeg niet zonder mastercardgegevens.
  • foto Els Roger
    Een hele eenvoudige is Buffer.com. De gratis versie doet precies dat: berichten inplannen op verschillende platformen.
  • foto Ymke Deprez
    Dag Stefanie

    Ik heb even mijn licht opgestoken bij mijn collega Sarah.

    Om een tool te kiezen, moet je voor jezelf eerst uitmaken waar je nood aan hebt en wat je precies zoekt in een tool. Je hebt namelijk meestal drie grote pakketten:

    1. Planning + posting: content planningstool met gekoppelde sociale media. Daarmee kan je dan rechtstreeks posten op de sociale media zelf. Je krijgt ook alles in een mooie kalender te zien.

    2. Monitoring: nagaan wat er over jou gezegd wordt online (vaak niet alleen social media, maar ook websites, nieuwssites). Van hieruit kan je vaak ook vragen op sociale media rechtstreeks beantwoorden.

    3. Rapportering: hiermee kan je social media rapporten automatisch laten genereren

    Als je, zoals je zelf aangeeft, vooral nood hebt aan planning en posting is het minder nuttig om een tool in te zetten die alle drie de pakketten aanbiedt (of alle drie de pakketten te activeren). Voorbeelden van tools zijn: Coosto, Obi4wan, Hootsuite …

    Wat betreft je vraag over monitoring: Als je je kanalen monitort kan je daar heel veel nuttige informatie en input uithalen, maar het is wel tijdrovend. Dan gaat het dus over een afweging: heb je er genoeg tijd voor en welke informatie haal je er uit?

    Laat gerust weten als je hier nog vragen over hebt!

    Succes
  • foto Sarah Vanden Broeck
    Wij gebruiken Coosto voor social en monitoring. Nadeel is wel dat we de posts op social niet de collega's kunnen taggen vanuit de applicatie.
Meld je aan als lid om een reactie te plaatsen of bijlagen te downloaden.