naar top

Aanvragen externe partijen om nieuws / onderzoeken etc te delen

Dag communicatiecollega's,

Hoe gaan jullie om met aanvragen van andere organisaties om nieuws / enquêtes te delen via jullie communicatiekanalen?
De organisatie waarvoor ik werk richt zich naar mensen met een langdurige ziekte en mantelzorgers. Binnen de zorgsector worden veel onderzoeken op poten gezet waarbij inbreng van deze twee doelgroepen nodig is. Zeker nu in deze coronatijden.
We krijgen daarom dus ook enorm veel aanvragen om deze onderzoeken te delen. Als belangenbehartiger van langdurig zieken en mantelzorgers is elke stap vooruit natuurlijk toe te juichen, maar het wordt moeilijk om op al deze aanvragen in te gaan zonder op kwaliteit in te boeten in onze berichtgeving, lijkt me.
Worden jullie ook met dit dilemma geconfronteerd? En zoja: hoe gaan jullie hiermee om? Welke selectiecriteria hanteren jullie bvb om content als dan niet door te communiceren? Gebruiken jullie een specifiek kanaal voor dit soort van content?

Alvast bedankt voor jullie inspiratie!

Groetjes,
Anneleen Leon

Reacties

Reageer
  • foto Marc van Daele
    Dag Anneleen
    Ik zou je eigen doelstellingen als criterium nemen. Als je denkt dat het onderzoek kwalitatief is, of interessant voor jullie of voor je doelgroep, dan zou ik instemmen. In de andere gevallen zou ik weigeren. Je bent niet verantwoordelijk voor de communicatie van de andere organisaties. Als een samenwerking zinvol is, is dat voor iedereen meegenomen en als dat niet zo is, moeten ze een andere oplossing zoeken.

    Groetjes
    Marc
  • foto Joost Ramaut
    Anneleen,

    Ik kan me aansluiten bij de post van Marc. Je kan zelf een selectie maken op basis van de eigen doelstellingen en vanuit het perspectief van jouw doelgroep. Het is beter om één relevante bevraging intensief te promoten dan om veel enquêtes beperkt te communiceren.

    Succes!

    Joost
Meld je aan als lid om een reactie te plaatsen of bijlagen te downloaden.