naar top

Interne communicatie

Hallo,

Wij zijn een kleine gemeente waarbij interne communicatie nog in de kinderschoenen staat. Momenteel wordt er vooral op mail ingezet, papiertjes ophangen in de loods en op een mappenstructuur op de server.

Hoe pakken jullie interne communicatie aan? Zowel ad hoc informatie als statische informatie (formulieren, processen, arbeidsreglement ...).

extra info:
* we zitten verdeeld over 6 locaties.
* niet iedereen heeft toegang tot internet of heeft een mailadres
* niet iedereen moet dezelfde informatie ontvangen (schoolpersoneel heeft andere info nodig dan bvb de werkmannen).
* Yammer hebben we getest als kanaal maar is niet echt een succes.

Alvast bedankt.
Katrien

Reacties

Reageer
  • foto Hanne Couckuyt
    Mag ik vragen waarom Yammer geen succes was? Wij willen daar binnenkort mee starten, eigenlijk. Ik zou kanalen maken per gebouw en voor iedereen.
    Wij hebben wel geen school, RVT, ...

    We moeten ook nog starten met interne communicatie, maar naast Yammer plan ik af en toe een nieuwsbrief via mail met het nieuws verzameld. Werkmannen bv. kunnen dan hun privémailadres doorgeven. Maar ik zou in de gemeentelijke loods de nieuwsbrief ook nog geprint ophangen of in de refter leggen.

    Wat betreft de "statische informatie" weet ik nog niet hoe dat zal lopen...
  • foto Patrick Vandenberghe
    Zelfde vraag als Hanne. Bij ons zijn er zowel succes als niet succes verhalen met Yammer. Om van social for business een succes te maken moet je het wel slim aanpakken. Zie ook https://www.kortom.be/e-groep/9064/sociale-mediaplatform-voor-interne-communicatie
    Patrick Vandenberghe 17 .01.2020 om 14:31 Aangepast op 17 .01.2020 om 14:40
Meld je aan als lid om een reactie te plaatsen of bijlagen te downloaden.