naar top

Aanvragen promotioneel drukwerk

Dag collega’s

De gemeente Arendonk werkt voor de opmaak en het drukken van flyers, affiches, folders … samen met een externe drukkerij. Momenteel zijn er niet echt ‘regels’ rond hoe dit moet aangevraagd worden. Daardoor komen sommige diensten hiervoor bij mij aankloppen, terwijl andere zelf rechtstreeks contact opnemen met onze drukker. Ik zou hier graag een vaste werkwijze voor opstellen voor alle diensten. Daarom wou ik eens informeren: hoe ziet die flow er bij jullie uit?

Reacties

Reageer
  • foto Marc van Daele
    Dag Robyn
    In Zwijndrecht is er maar één dienst die drukwerk bestelt en dat is de communicatiedienst. Wij bepalen ook de layout, al dan niet met een externe opmaak. Dit is onze core-business en we laten dat niet aan collega's van andere diensten over. Ter vergelijking: de personeelsdienst laat ook niet toe dat diensten zelf personeel aanwerven.
    Bovendien zijn affiches, folders of flyers bij ons niet vanzelfsprekend. We willen weten waarom er voor drukwerk wordt gekozen en niet voor digitale communicatie. Daarbij willen we ook weten hoe het drukwerk zal verspreid worden. Een flyer die enkel ergens op een balie ter beschikking wordt gelegd, komt er bij ons niet door.
    Tot slot hebben we het aantal drukwerken opgenomen in onze kwartaalrapportering. Die mag een bepaald maximumaantal niet overschrijden.
    I.v.m. de flow: We bekijken dat in onze contentplanning. Diensten bestellen in principe een communicatieactie, geen publicatie. We bekijken samen met hen welke kanalen het meest geschikt zijn en enkel als drukwerk een meerwaarde biedt, wordt er iets gedrukt.

    Succes
Meld je aan als lid om een reactie te plaatsen of bijlagen te downloaden.