naar top

Aankoop van de juiste infoschermen voor bezoekers, bewoners en medewerkers

In het kader van de optimalisering van onze communicatie en tevens omwille van de opening van een nieuw dienstencentrum op een nieuwe locatie, willen we het gebruik van infoschermen eens onder de loep nemen.
Op dit ogenblik gebruiken we deze enkel in onze woonzorgcentra en aan ons centraal onthaal. Er komt vooral algemene informatie op (stijl parkeerbeleid, welkom...) en op de afdelingen ook wat sfeerfoto's van activiteiten.
We overwegen om te kiezen voor 1 nieuw type scherm en bijhorende cms of software waarmee we ook onze activiteitenkalenders, website of interne communicatie voor medewerkers ter hoogte van hun kleedkamers kunnen kenbaar maken.
Wie heeft onlangs ook een dergelijk traject afgelegd? Waar lag de prioriteit voor wat de schermen zoal moeten "kunnen", wie stuurt ze aan en waar ben je te rade gegaan voor offertes?
Alle tips en tricks of interessante ervaringen zijn welkom.
Dankjewel.

Reacties

Reageer
  • foto Caroline Verschaeren
    Hoi Katrien,
    Wij hebben slechts 2 schermen in onze onthaalruimte, dus een heel eenvoudige opzet. Ik heb 2 jaar geleden qua software BIS, Digitopia en Centoview bevraagd en wij zijn bij Centoview uitgekomen. Nog steeds heel tevreden van. Succes!
  • foto Patrick Vandenberghe
    Vlaamse overheid werkt met Digitopia dacht ik. Stad Antwerpen werkt ook volop met zo'n schermen. En bij Mensura (Italiƫlei 2, 2000 Antwerpen) zag ik een scherm met een interessante newsfeed waarin ook plaatselijke mobiliteit aan bod kwam, als ik me goed herinner.
    Patrick Vandenberghe 28 .06.2019 om 10:37 Aangepast op 28 .06.2019 om 10:38
Meld je aan als lid om een reactie te plaatsen of bijlagen te downloaden.