naar top

Centrale kwaliteitscheck communicatie

Goedemiddag collega's, . Organiseren jullie een centrale kwaliteitscontrole van de communicatie op de communicatiedienst? Ik ben op zoek naar goede voorbeelden van een plan van aanpak voor een centrale kwaliteitscheck van de communicatie. We willen dit gestructureerd organiseren. Dan heb ik het bijvoorbeeld over de huisstijl, maar ook over het checken van de grammatica en spellingsregels. Het gaat zeker niet (enkel) over brieven, maar ook mails, print media en online media. Ik bedoel geen tevredenheidsonderzoek, maar de fase voordat het communicatieproduct 'verzonden' wordt. Alvast bedankt voor jullie reacties!

Reacties

Reageer
  • foto Heidi Stubbe
    Dag Annelies, in Oostende is het zo dat alle drukwerk (zowel intern als extern) moet aangevraagd worden via een formulier op Sharepoint (intranet). De dienst Communicatie controleert op huisstijl, taal en stijl. Pas na onze goedkeuring (en die van de Algemeen Directeur) kan er gedrukt worden. Ik vermoed dat dat in veel steden zo is. De sociale mediakanalen van de stad zijn grotendeels in onze handen en die van mensen die ervaring hebben met communicatie. Al zijn er natuurlijk uitzonderingen. Over e-mails hebben we geen controle.
Meld je aan als lid om een reactie te plaatsen of bijlagen te downloaden.