naar top

Bewonersbrieven

Dag collega's, Momenteel worden bewonersbrieven bij ons zonder enveloppe en niet op naam bedeeld door een organisatie voor sociale tewerkstelling. We krijgen echter veel de opmerking van burgers dat men geen brief in de bus kreeg, waarschijnlijk omdat de brief soms tussen reclamedrukwerk verloren gaat en het zonder enveloppe onvoldoende aandacht trekt. We bekijken nu verschillende alternatieven maar wilden graag eens informeren hoe jullie te werk gaan. Hoe pakken jullie de bedeling van de bewonersbrieven aan? Geadresseerd of niet? Zo niet, is het dan in een omslag? Wie staat in voor de bedeling? Alvast bedankt! Groeten, Merel Windels (Dienst Communicatie - Stad Roeselare)

Reacties

Reageer
  • foto Heleen Poppe
    Dag Merel, wij werken met PWA voor de bedeling van onze bewonersbrieven. we doen wel meestal beroep op dezelfde persoon, die goed werk levert. Onze bewonersbrieven zijn niet geadresseerd en niet in een enveloppe. Onze bewonersbrief is een A4 geplooid, waardoor het de vorm krijgt van een A5 brochure. We kozen voor een duidelijk visueel huisstijlelement op de voorpagina en dat werkt wel, we krijgen zelden de opmerking dat mensen een bewonersbrief niet krijgen. Vroeger werkten we met gekleurd papier om op te vallen tussen de andere post. groetjes, Heleen
  • foto Els Verbeke
    Dag Merel, wij steken de bewonersbrief in een envelop met ons logo erop. Niet-geadresseerd, bedeeld door eigen medewerkers (technische dienst).
  • foto Patrick Vandenberghe
    Hoe uw post in de bus valt is een ding, maar wanneer uw post in de bus valt een ander. Kijk naar de concurrerende omgeving: wanneer verdelen anderen (bv. Aldi, AH, ...). Of hoe gaan mensen met hun brievenbus om, enz. User stories inzamelen, quoi. Te beginnen bij die "niet ontvangen" klachten: wat waren daar de precieze omstandigheden? (Zie ook: onbevangen / grootschalig luisteren.)

    Zo evolueren naar een "wat is er echt nodig om onze post te doen opvallen" binnen een communicatiemix. Ev. in andere communicatie verwijzen naar : "er werd ook een brief verdeeld op datum, uur + afbeelding van die brief / omslag", contacteer ons gerust als die niet toekwam, dan onderzoeken we wat er misging.

    Verder ook kwaliteitscontrole inbouwen, om te zien of verdelers er geen slag naar slaan. Je ziet bv. dat sommige bedelers in appartementsgebouwen niet achter de tweede deur kijken om daar de tweede rij brievenbussen te zien. Als opdrachtgever zelf uw omgeving kennen is altijd een goed idee omdat je zo tot meer precieze briefings of SLA's komt.
    Patrick Vandenberghe 30 .04.2019 om 14:00 Aangepast op 30 .04.2019 om 14:02
  • foto Geert Weymeis
    Beste,

    We verdeelden onze bewonersbrieven in het verleden ook zonder envelop. We merkten ook dat ze vaak verloren gingen tussen het ander papier. Nu verdelen we ze in enveloppen en we krijgen minder klachten. De verdeling zelf gebeurt door onze bode.
Meld je aan als lid om een reactie te plaatsen of bijlagen te downloaden.