naar top

stads-app: ervaringen, alternatieven, leveranciers

Hey communicatievrienden! Anderhalf jaar geleden stapten we vol enthousiasme mee in het verhaal van Onze Stad App (https://ourcityapps.com). Ook andere collega's uit de regio stapten mee. Het aanbod was dan ook verleidelijk (was gratis, zou zo blijven,...). Ondertussen blijkt dat we elk apart een ander verhaal hoorden. De ene betaalde wel voor promo of uitbreiding, de andere niet. Anyway, nu plots wordt alles voor iedereen betalend. Grootte-orde: € 3500-5500/jaar. Naast wat frustratie en verzuchtingen, bracht dit verhaal ons vooral ook samen met collega's die krachten en argumenten willen bundelen. Daarom horen we graag van jullie: - hebben jullie een stads-app? Ervaringen? Welke functionaliteiten worden meest gebruikt? - wie bouwde die? Ervaringen? Aangezien we nu moeten betalen, kunnen we ons nu trouwens ook op de verplichte "3 offertes" beroepen. Alle suggesties rond al dan niet aan te schrijven app-bouwers zijn dus zeer welkom. Groeten uit Diksmuide (en ook een beetje uit Koksijde, Zonnebeke, Lo-Reninge, Vleteren, Veurne, Gistel en Ieper)

Reacties

Reageer
  • foto Greta Uyttenbroeck
    De gemeente Hoeilaart was een van de eerste gemeenten die met Onze Stad App in zee ging. Wij zijn er nog altijd heel tevreden over. Bijna dagelijks sturen we berichtjes uit. We zijn een kleine gemeente maar het gebruik stijgt nog van dag tot dag (we zijn op weg naar 2100 gebruikers). Behalve het aanmaken van die berichtjes in het dashboard, hebben we er geen ander werk aan gehad. Het Stad App-team is erg bevlogen en zit vol ideeën maar (tot nu toe) ontbrak het wat aan commercieel talent. Er zijn op dat vlak verwarrende en soms tegenstrijdige beslissingen genomen. Dat op zeker moment alles gratis was, vonden we eerder vreemd. Wij kregen vorige week het bezoek van een medewerker om meer uitleg over de prijzen en de verdere samenwerking te geven. Vraag misschien ook een afspraak aan. Ze maken intussen deel uit van de groep Cipal-Schaubroeck.
  • foto Stijn Dujardin
    Dankjewel voor je reactie, Greta. We zijn er niet op uit om het proces over het Stad App-team te voeren hoor. We zoeken wél naar ervaringen over zinvolheid van een aparte app + naar alternatieve aanbieders/bouwers. Kwestie van de markt te(ver)kennen dus!
  • foto Bart Van de Laar
    De 20 Hagelandse gemeenten werkten samen een app uit. Deze biedt zowel functies gericht op inwoners als op toeristen. Meer info: https://happyhageland.be en https://tripleclick.be/#/blog/23.
  • foto Els Verbeke
    Wij zijn ook klant bij Onze Stad app. De Nazareth-app heeft nog niet erg veel volgers, maar dat komt doordat de notificaties (nog) niet op alle toestellen functioneren en we dus nog niet veel reclame maakten.

    Voor nieuwsberichten is het een snel en handig push-kanaal. Wij lieten ook een koppeling maken tussen de meldingen van de app en 3P. Binnenkort komen ze de samenwerking met Cipal-Schaubroeck toelichten ... Ik ben nu wel benieuwd.
  • foto Ann Olbrechts
    Stijn,
    Wij hebben sinds november vorig jaar de stadsapp en zijn hier tevreden over. Wij hadden destijds al drie prijzen gevraagd waar Onze Stad app het beste uitkwam. Voor ons was het niet gratis omdat we tal van integraties (3P, afvalkalender, RSS newsfeed, ...) hadden gevraagd. Tijdens de opstartperiode is hun prijsbepaling inderdaad gewijzigd waardoor er nu jaarlijks een onderhoudsbedrag wordt aangerekend.
Meld je aan als lid om een reactie te plaatsen of bijlagen te downloaden.