naar top

Enquête intranet

Collega's In Malle lanceren we in 2019 een intranet. De voorbereidingen zijn volop aan de gang, maar voor we effectief starten doen wij een enquête onder de collega's om te polsen wat hun wensen en noden zijn. We hopen op die manier ook voldoende draagvlak te creëren. Zijn er besturen die ooit al eens zo'n enquête hebben gedaan? Voorbeelden zijn altijd welkom! Groetjes Kobie

Reacties

Reageer
  • foto Ashley  Mertens
    Dag Kobie

    Op het Kortom Najaarscongres volgde ik de workshop van Marc Van de Woestijne over een Sociaal Intranet. Hierin staat een eenvoudig, maar handig voorbeeld van een toptaken enquête die je kunt afnemen bij je collega's.
    Vervolgens kun je dan de verschillende functionaliteiten die duidelijk gewenst zijn bij het personeel, laten verdelen over het 'Informatiehuis' en op die manier kun je je Intranet opbouwen. (zie bijlage)

    Voor de ontwikkeling van onze nieuwe gemeentelijke website zijn wij (onder begeleiding van AGconsult) ook gestart met een eenvoudige toptakenenquête. Je haalt hier heel wat informatie uit!
    Naar welk(e) platform(en) kijken jullie bij Malle om een intranet op te zetten? Wij zijn wat zoekende... Voorlopig heb ik al gehoord van SharePoint via Office 365 of ProTime360 (al denk ik dat dit meer werken rond projecten is dan een volwaardig Intranet platform)...

    Input over platformen waar jullie en andere gemeenten al mee werken of gaan mee werken zijn dus ook welkom :)
    Bijlagen
    Meld je aan om bijlagen te downloaden.
  • foto Hanne Couckuyt
    Wij hebben even geleden zelf zo'n enquête opgezet. Je kan me mailen op communicatieambtenaar@haaltert.be, dan deel ik ze met je, want ze zit enkel in Google Formulieren.
    Wij maken binnenkort de overstap naar Office 365 en ik zou daarin interne communicatie willen opstarten in Delve (wie is wie), Yammer en Sharepoint.
  • foto Kobie Burgess
    Dag Ashley

    Wij maken een intranet als subsite van onze nieuwe website via LCP, dus malle.intranet.be. Via LCP kiezen we welke modules we willen integreren en zij bouwen onze site op maat. Opvullen en aanpassen kunnen we nadien makkelijk zelf via hun cms. Dat lijkt me voor onze organisatie nu de beste stap, omdat we echt niets hebben. Eens het intranet gelanceerd is, kijken we welke functionaliteiten we nog kunnen toevoegen op basis van het gebruik en de feedback van collega's. Ze kunnen zich er voorlopig ook nog niets bij voorstellen...

    Bedankt om de presentatie te delen! Ze ziet er op het eerste zicht erg handig uit.

    Dag Hanne

    Bedankt! Ik heb je een e-mail gestuurd.
Meld je aan als lid om een reactie te plaatsen of bijlagen te downloaden.