naar top

enquête / bevraging burgers dienstverlening

Zijn er collega's die in eigen beheer een enquête afgenomen hebben bij burgers om de dienstverlening te bevragen? Zo ja, willen jullie ervaringen delen? eventuele vragenlijsten? aanpak? hoe verwerkt... Alvast dank!

Reacties

Reageer
  • foto Ashley T'Jaeckx
    Dag Stefanie,

    Ik heb dit nog maar pas gedaan. In onze enquête lag de focus wel op de communicatie, dus ik weet niet of een vragenlijst relevant is?

    Ik heb gebruik gemaakt van Survio, omdat dit één van de weinig online tools is waar je ook voor 1 maand een business account kan hebben. Er is niet veel verschil tussen de gratis en betalende versie, alleen kunnen er niet veel mensen deelnemen bij de gratis versie. Ik ben best tevreden van Survio.

    Bij ons is alles online verlopen. Er werd reclame gemaakt via posters aan de loketten, digiborden, verenigingen... Dit zou ik zeker niet aanraden, omdat je maar een heel beperkt publiek bereikt. Wat ik eigenlijk graag had gedaan (maar niet kon door omstandigheden), was de enquête meegeven met het Infoblad. Om écht representatief te zijn, kan je ook iedere zoveelste persoon van het bevolkingsregister aanschrijven. Dit hangt natuurlijk allemaal af van je middelen.

    Ik heb uit onze enquête een aantal conclusies getrokken in teken van mijn communicatie-analyse. Later ga ik wel nog in excel een aantal zaken bekijken.

    Laat maar weten als je nog verdere informatie nodig hebt.

    Groeten en succes!
    Manon
  • foto Els Verbeke
    Stefanie,
    Wij hebben een tevredenheidsonderzoek georganiseerd met een enquête bij een steekproef van de bevolking. Neem gerust contact op voor meer info.
    Groetjes,
    Els Verbeke,
    gemeente Nazareth
Meld je aan als lid om een reactie te plaatsen of bijlagen te downloaden.