naar top

Stratenplan

Elke 2 jaar laten wij een stratenplan ontwikkelen door een externe firma die instaat voor de opmaak, druk, bedeling en advertentiewerving. Dat stratenplan wordt dan door de firma bedeeld in alle brievenbussen in onze gemeente. Daarnaast krijgen we dan nog 2.500 ex. o.a. voor in de onthaalmap voor nieuwe inwoners.

Ik vraag me echter af of onze inwoners in tijden van Google Maps & GPS nog zitten te wachten op zo’n (gesponsord) stratenplan.

Zijn er gemeentes die totaal geen stratenplan meer laten maken? Wat zijn jullie argumenten pro of contra zo’n gedrukt stratenplan?

Reacties

Reageer
  • foto Marc van Daele
    Er zullen vast wel veel mensen zijn die zo'n stratenplan niet meer gebruiken. Anderzijds is er ook een groep die je nooit op de GPS of op Google Maps zal krijgen. De vraag is dan hoe prioritair zo'n stratenplan in jouw communicatieplan wordt. Welke beleidsdoelstelling en welke communicatiedoelstelling realiseer je daarmee? Of doe je het alleen omdat de opportuniteit zich via zo'n reclamebedrijf aanbiedt? Heeft dat reclamebedrijf jou als overheid nodig om zo'n plan te realiseren? In Zwijndrecht is er onlangs een stratenplan uitgegeven zonder onze medewerking. Wij zouden het cartografisch beter gedaan hebben, maar het plan volstaat om je weg te vinden in de gemeente.
    Anderzijds hoor ik van veel collega's dat ze geen tijd hebben voor nieuwe dingen, zoals bijvoorbeeld een goed gebruik van sociale media in hun communicatiemix. Een stratenplan is dan één van die dingen die je kunt loslaten om tijd te maken voor nieuwe dingen. Daarmee realiseer je wellicht wel een communicatiedoelstelling en dan is de beslissing eenvoudig te nemen.
Meld je aan als lid om een reactie te plaatsen of bijlagen te downloaden.