naar top

Ervaringen met Yammer als intern sociaal platform

De Watergroep wil binnenkort starten met de uitrol van Yammer als intern sociaal netwerk om vooral groepsdiscussies te faciliteren binnen projecten & algemene onderwerpen te bespreken. We integreren dit in onze SharePoint-omgeving. Wij zijn op zoek naar tips om discussies levendig te houden. Is er nood aan een community manager per topic? Zijn spelregels wenselijk/nodig?

Reacties

Reageer
  • foto Patrick Vandenberghe
    Wij hebben er in ons departement goede ervaringen mee, zonder community manager of spelregels. Het wijst zichzelf uit en houdt zichzelf in de hand, eigenlijk, en sowieso moet je een soort trial & error tijd inbouwen. Onze inschating is verder dat groepen nuttig zijn maar dat te veel groepen nadelig is voor vlot gebruik en cultuur van openheid. Taggen (in Yammerjargon onderwerpen of topics toevoegen) is nuttig maar wordt niet echt systematisch toegepast, en de zoekmachine is sowieso geweldig. Qua spelregels is het ruimer kader sowieso deze handreiking: http://communicatie.vlaanderen.be/nlapps/docs/default.asp?fid=171 ... Yammer kan wel raar doen qua beheer. Qua koppeling met Sharepoint kan ik je niet helpen maar wel doorverwijzen naar Toerisme Vlaanderen. Bel of mail gerust als je nog meer vragen hebt.
    Patrick Vandenberghe 20 .05.2015 om 17:10 Aangepast op 20 .05.2015 om 17:13
Meld je aan als lid om een reactie te plaatsen of bijlagen te downloaden.