naar top

social media binnen openbare besturen

Beste collega

Het gemeentebestuur van Hamme zet volop in op digitale dienstverlening en een digitale gemeente. We willen ook werk maken van een gevoede en informatieve facebookpagina en twitteraccount. Beide pagina’s zullen beheerd worden via de communicatiedienst.

 

Graag wou ik informeren hoe jullie dit hebben aangepakt? Hebben jullie een policy? Zijn er afspraken welke berichten wel en welke niet kunnen/mogen verspreid worden? Hoe is de regeling met de verschillende diensten? Reiken zij zelf informatie aan? Plaatsen ze deze zelf op de facebookpagina of twitteraccount? Hoe frequent sturen jullie berichten uit per week? Hoeveel tijd spenderen jullie gemiddeld per dag aan de social media? Welke afspraken hanteren jullie voor het reageren op geplaatste berichten door inwoners, bezoekers, …? Hoe wordt er gereageerd op kritische berichten of negatieve commentaren?

Reacties

Reageer
Meld je aan als lid om een reactie te plaatsen of bijlagen te downloaden.