naar top

van info- naar imagoblad?

Collega's,
Ons infoblad Rechtstreeks onderging vorig jaar al een gedaanteverandering (meer foto's, meer interviews, meer human interest), maar bleef wel maandelijks verschijnen op 16 pagina's.
Maar de opdracht vanaf 2014 luidt: minder nummers (max 4/ jaar), meer 'inhoud' & 'body'.
Aangezien het moeilijk wordt om nog echt de informatiebehoefte te kunnen dekken (deadline dikwijls al voorbij terwijl de info van de diensten nog niet 100% concreet zal zijn), zijn we er al over uit dat we sowieso meer in de richting van een imagoblad zullen moeten denken. En dat we waarschijnlijk in thema's zullen werken (bv 'zomer' in Roeselare, etc.)
De directe informatiebehoefte van onze burgers zullen we dan anders (digitaal?) tegemoet moeten komen.
Zijn er nog steden die met hun infoblad van puur informatieblad aan het evolueren zijn of willen evolueren naar een meer imagoblad? Eventueel goede voorbeelden?

Reacties

Reageer
  • foto Els Verbeke
    Ondanks de budgettaire beperkingen blijven wij investeren in onze maandelijkse infokrant, omdat dit juist het belangrijkste kanaal is om onze inwoners goed te informeren. Ik kan je dus helaas geen tips geven.
Meld je aan als lid om een reactie te plaatsen of bijlagen te downloaden.