naar top

digitaal ter beschikking stellen van documenten aan raadsleden

Het gemeentedecreet voorziet dat vanaf 1 januari 2014 alle dossiers die geagendeerd worden op de gemeenteraad op verzoek van een raadslid digitaal ter beschikking moet worden gesteld. Zijn jullie hier al mee bezig en hoe wordt dit bij jullie georganiseerd. Hoe stellen jullie plannen en tekeningen desgevallend digitaal ter beschikking ?

Alvast bedankt !

Reacties

Reageer
  • foto Tom De Smet
    Via ons intranet (voor raadsleden met eID-login) worden op voorhand zo veel mogelijk documenten ter beschikking gesteld. Bijkomende zaken worden op specifieke vraag doorgemaild indien mogelijk. Het kan wel nog altijd zijn dat bepaalde plannen enkel fysiek ter beschikking zijn. En daar maakten ze tot op nu nooit moeilijkheden van
  • foto Ashley  Mertens
    Voor ons geldt een beetje hetzelfde principe. Via een voor hun ter beschikking gestelde server waarop zij kunnen inloggen worden de bijlagen per dossier digitaal in mappen geplaatst.
    Onze dienst Interne Zaken vraagt wel nadrukkelijk om zoveel mogelijk bestanden digitaal te ontvangen van de diensten. Wat niet digitaal ontvangen wordt, wordt ter plekke ingescand. Dit kan wel eens een heus karwei zijn, dus hamer er toch best op dat bijlagen in zowel papieren als digitale vorm worden bezorgd.
    Vriendelijke groet
    Ashley Mertens
  • foto Jasper Verplancke
    Alle gemeenteraadsleden krijgen een tablet ter beschikking, waarop ze via een VPN-verbinding op een veilige manier aan de nodige documenten kunnen.
Meld je aan als lid om een reactie te plaatsen of bijlagen te downloaden.