naar top

Infokrant

Dag collega's

Wij willen gaan nadenken over het concept van onze huidige inforkant (tweemaandelijks), dat we ondertussen bijna 6 jaar hanteren. Daarvoor zijn we op zoek naar voorbeelden. We hebben al heel wat publicaties in pdf-formaat verzameld, maar zouden toch ook graag eens het blad 'voelen'. Wie dus nog een exemplaar over heeft, mag er eentje sturen naar Communicatie, Provinciebaan 20, 3110 Rotselaar. Alvast bedankt!

Daarnaast willen we intern ook de discussie voeren over wat een infokrant moet zijn, zeker nu we overwegen om de klassieke infogids (die om de twee jaar vernieuwd werd) af te voeren. Wie daar een uitgesproken mening over heeft, mag die zeker delen!

Groeten
Ashley en Joris
Communicatie Rotselaar

Reacties

Reageer
  • foto Bart Van de Laar
    Dag Ashley

    Het recentste exemplaar dwarrelt binnenkort in jullie brievenbus.

    Groet
    Bart Van de Laar
    Communicatie Tielt-Winge
  • foto Marc van Daele
    Hierbij ons recentste exemplaar in pdf.
    Een infokrant en een wegwijsgids hebben weinig met elkaar te maken, vind ik. Ze hebben andere doelstellingen en je kunt het ene niet door het andere vervangen. Een infokrant brengt nieuws en een stuk beleving en is altijd tijdelijk. Een infogids geeft productinformatie en moet beschikbaar zijn wanneer je burgers of klanten iets nodig hebben. Je kunt een infogids vervangen door een productencatalogus op je website, of door een infonummer, maar niet door een tijdschrift.
    Veel succes met je vernieuwing!
    Marc
    Bijlagen
    Meld je aan om bijlagen te downloaden.
  • foto Pascal Haelterman
    Hallo,

    ons infoblad en nieuwsbrief komt er aan via de post. Het infoblad is tweemaandelijks en nieuwsbrief verschijnt in de 'tussenmaand'
    Hiernaast hebben wij een 'Klapper' die tweejaarlijks verschijnt boordevol info over gemeente en OCMW in 1 luik en tel.nrs in het tweede luik.
    Onze ervaring leert dat wat infoblad en nieuwsbrief de diensten zelf het meest worstelen met het concept, vooral qua timing van de artikels. Infoblad = langere informatieve artikels + UiTinLaarne -kalender , terwijl de nieuwsbrief kort op de bal wil spelen met snedige artikels over evenementen e.a. actueel nieuws. De Klapper is zeer tijdrovend en zeker wat de feedback van en naar OCMW betreft. Maandenlang mee bezig geweest en zelfs na de deadline nog 4 pagina's wijzigingen moeten doorvoeren van diverse diensten. Inmiddels zijn ook al gsmnrs van bvb gemeenteraadsleden gewijzigd.
    Wij zien voorlopig de papieren Klapper als een service naar onze oudere bevolking die (nog) niet digitaal actief zijn, op termijn toch afbouwen, want alles is terug te vinden op onze website www.laarne.be 

    Veel succes met jullie restyling

    Vriendelijke groeten
    Pascal Haelterman
    Interne Zaken & Communicatie Laarne

    Bijlagen
    Meld je aan om bijlagen te downloaden.
Meld je aan als lid om een reactie te plaatsen of bijlagen te downloaden.