naar top

Content planning software

Ik wil onze editoriale content beter plannen. Nu maken we teksten voor ons infomagazine, we gebruiken die ook op onze website en als we eraan denken pushen we die via onze sociale media. Ik wil vooraf bij elke onderwerp bepalen welke kanalen we gaan gebruiken, wie dat gaat doen, wanneer dat moet gebeuren, enz. We kunnen dat wel in lijstjes steken, maar ik denk liever aan een online database waarin we de teksten en de foto's steken en waarbij we de kanalen en de timing vastleggen. Iedereen die dan iets met die content moet doen ziet dan in zijn persoonlijke takenlijstje wanneer er waar moet gepubliceerd worden.
Ik heb Basecamp en een aantal alternatieven eens van dichtbij bekeken, maar die zijn meer voor projecten gebouwd. Ik zoek iets dat echt op editoriale content gericht is.
Alle tips welkom.

Reacties

Reageer
  • foto Annick Vanhove
    Hey Marc,
    Neem eens contact op met Ruth Nys. Zij is strategisch directeur bij Propaganda, een bureau gespecialiseerd in magazines.
    Ik heb met haar bij de stad Peer gewerkt rond content management. Misschien kan zij je verder helpen.
    Je kan haar bereiken op ruth.nys@propaganda.be.
    groeten, 
    Annick Vanhove 
    annick.vanhove@gmail.com
  • foto Els Verbeke
    Dag Marc,

    Zoals je wellicht weet, ben ik ook op zoek naar zo'n editoriale content planner. Voorlopig red ik me nog het beste met Outlook (een combinatie van agenda-items en e-mailmappen met deadlines).

    Zo'n database waarover jij spreekt, zou beter zijn, omdat de collega's dan ook hun teksten hierin zouden kunnen droppen (én eruit kunnen halen voor eigen gebruik). Ik volg deze discussie dus zeker verder!

    Groetjes,
    Els
  • foto Jan Govaerts
    Hoi Marc
    Zelfde behoefte hier ... Op het internet vond ik DivvyHQ een tool specifiek voor onze vraag, maar écht enthousiast ben ik er nu ook weer niet over. Bovendien vond ik het nogal prijzig.
    Net als Els, volg ik deze discussie graag verder!
    Succes
    Jan
  • foto Nele Moortgat
    dag collega's,

    Ik volg dit onderwerp met grote interesse omdat ik zelf al een tijdje zoekende ben.
    Ook hier zijn al wat probeersels de revue gepasseerd, maar voorlopig vind ik de simpele excell die ik in een matrix van weken tov onze verschillende kanalen tegen elkaar uitzet. Sint - Niklaas werkt met Wunderlist weet ik, maar ik zie dat niet direct voor content planning in gebruik.
    Lastig aan onze excell is dat de info er niet direct mee inzit. Onze dienst moet nog steeds beginnen zoeken...

    Als er iemand nog tips heeft, laat maar komen!

    groetjes
    Nele
  • foto Sofie Vrijsen
    Dag Marc,

    Ik zie dat deze topic al een tijdje geleden de revue is gepasseerd. Heb je ondertussen een tool gevonden, die als contentplanner dienst kan doen?

    Met vriendelijke groeten,
    Sofie

  • foto Tine De Mulder
    Even dit bericht uppen... Heeft iemand intussen een goedkope, goede content planner gevonden? Alvast bedankt.
  • foto Anke Versonnen
    Is er nog evolutie op dit gebied? ik heb de hele community nog eens doorzocht en komt tot dit mooie lijstje:

    Microsoft one note
    https://www.tomsplanner.nl/
    https://asana.com/product
    https://www.wunderlist.com/login?redirect_url=%2F
    Trello
    TeamGantt
    Teamwork.com
    https://nozbe.com/
    KanbanFlow

    Ervaringen? Plussen en minnen? Kostprijzen?
    Intussen Excellen en Outlooken wij verder :-)
  • foto Wim Neven
    In het najaar zou er door Cultuurnet zoiets uitgerold worden voor de gemeenten. De gemeente Opglabbeek heeft dit zelf ontwikkeld en is daarmee UiT-gemeente van het jaar geworden.
  • foto Lieve Jaspaert
    Ik volg het ook graag op! Wij zijn hier ook al even op zoek naar een goede tool voor contentplanning.
Meld je aan als lid om een reactie te plaatsen of bijlagen te downloaden.