naar top

noodscenario telefooncentrale

Dag collega's,
In de voorbije weken hebben wij een aantal keren een noodsituatie gehad met onze telefooncentrale.  Hierdoor konden ofwel onze mensen niet extern bellen of konden externen niet naar ons bellen.
De mankementen zijn ondertussen opgelost, maar wij hadden op dat moment maar weinig alternatieven.
Heeft iemand dit ooit meegemaakt?  En hoe zijn jullie daar mee omgegaan?

Groeten,
Mia Tegenbos
Communicatiedienst OCMW Herentals

Reacties

Reageer
  • foto Ellen Vangoidsenhoven
    Beste Mia, 

    Ook wij, de collega's van het OCMW van Holsbeek, hebben dit probleem al enkele keren meegemaakt.
    Wij laten op dat moment (door de operator Belgacom) het algemeen telefoonnummer van ons OCMW doorverbinden naar 1 van de gsm's van het OCMW.
    Dubbele telefoonlijnen zijn op dat moment uiteraard niet meer mogelijk, maar een minimale telefonische bereikbaarheid wordt op dat moment dan toch gegarandeerd. 
    Goed om weten: voor ons (het lokaal bestuur) wordt deze doorschakeling gratis aangeboden door Belgacom. 
    Er zijn misschien betere alternatieven, maar deze noodoplossing helpt ons toch ook steeds een heel eind vooruit.

    Vriendelijke groeten en contacteer ons gerust bij verdere vragen, 

    Ellen Vangoidsenhoven
    Communicatieambtenaar 
Meld je aan als lid om een reactie te plaatsen of bijlagen te downloaden.