naar top

geïntegreerde communicatiekalender

Momenteel heeft elke communicatietak bij ons een eigen redactionele planning: interne communicatie, marketing, pers, social media, website, ... Omdat we dat efficiënter willen maken, zijn we op zoek naar een kalender / planning die alles integreert. Idealiter staat er ook bij welke boodschap via welk kanaal wordt gecommuniceerd, en kan gevalideerde basisinfo voor de verschillende communicatie-uitingen eraan toegevoegd worden. Heeft iemand iets dat hiervoor kan dienen?

Alvast bedankt


Tom Van de Vreken (De Lijn)

Reacties

Reageer
  • foto Jan Govaerts
    We zitten met een gelijkaardige uitdaging binnen ons bestuur. Enkele maanden geleden polste ik daarom bij enkele andere steden hoe zij het overzicht behouden. De aanpak van stad Antwerpen leek me daarbij de meest interessante.
    Zij gebruiken de tool http://basecamp.com die toelaat om projectmatig en inhoudelijk te werken. De tool bevat een agenda, laat toe om resources in te plannen en biedt meteen toegang tot een archief per project waar je beelden, teksten en werkafspraken in kan opslaan. Wanneer je hele team hierin werkt, is het voor iedereen meteen duidelijk wat er a beschikbaar is en wat niet. Tegelijk kan iedereen ook zien wie welke taken nog gaat opnemen.
    Bovendien kan je de tool ook gebruiken om teksten en lay-outs te laten valideren door derden.
    Met dank aan de info die ik kreeg van Marijke De Roeck in december 2012.
    De antwoorden op mijn gelijkaardige vraag in deze e-groep vind je op http://www.kortom.be/TopicDetail.Aspx?id=919
Meld je aan als lid om een reactie te plaatsen of bijlagen te downloaden.