naar top

Promotie e-loket: tips en voorbeelden?

Onze gemeente investeerde de jongste jaren in heel wat e-lokettoepassingen. We stellen helaas vast dat het gebruik te beperkt blijft. Daarom brengen we ze nu samen op één pagina op onze website (met zoekfuncties) en gaan we ze sterk promoten (met een folder, in ons infoblad, via website en sociale media...).

 

Wie van de collega’s heeft ervaring met zo’n promotieactie en bezorgt ons nog tips en voorbeelden? Wie zegt ons wat werkt en wat niet?
Alvast dank!
Luc

Reacties

Reageer
  • foto Lieselot Bleyenberg
    Beste Luc,

    Een idee kan zijn om aan de onthaalbalie kleine kaartjes met een ludieke boodschap te leggen, om het e-loket te promoten bv 'Via het e-loket was u al lang geholpen'

    Mvg,

    Lieselot
  • foto Marc van Daele
    Ik kan je het boekje "Verleiden op het internet" van Aartjan Van Erkel aanraden. Je e-loket is vergelijkbaar met een webshop. Bekijk het geheel even vanuit het standpunt van de burger. Die heeft iets nodig van de overheid, een reservatie, een attest, een toelage, maakt niet uit. Net zoals wij start die zijn zoekopdracht in Google. Als het goed gaat, komt hij terecht op jouw website, op de pagina waar je dat product aanbiedt. Als je daar duidelijke en relevante info aanbiedt met een duidelijke link "Vraag het product nu aan" dan heb je al half gewonnen. 
    Persoonlijk geloof ik niet in een apart e-loket waar je alles groepeert en een apart deel waar je dan de informatie over die producten gaat aanbieden. Geen enkele webshop is zo gestructureerd. Beeld je in dat je op de website van bv Amazon of Fnac een product hebt gevonden dat je wil kopen en dat je dan naar een ander deel van de site moet voor de afhaaldienst en dat je daar dat product opnieuw moet gaan zoeken.
Meld je aan als lid om een reactie te plaatsen of bijlagen te downloaden.