naar top

Nieuwjaarsreceptie bevolking

Knokke-Heist organiseert in 2013 voor het eerst een nieuwjaarsreceptie in open lucht voor de hele bevolking.
Tips voor organisatie, originele drankjes en hapjes en animatie zijn welkom bij Jan De Groote, communicatie@knokke-heist.be, tel. 050 630 133  

Reacties

Reageer
  • foto Philip Bouchet

    Wij organiseren dat in Ham al voor de vijfde keer. Wij bieden onze inwoners gedurende anderhalf uur gratis drank aan. (borrels, bier, fris, choco en glühwein). Voor de hapjes vragen we de plaatselijke traiteur die tegen betaling een eenvoudige hap aanbiedt. Na anderhalf uur wordt de drank tegen betaling aangeboden.

    De borrel vindt plaats op het gemeenteplein. Dit wordt sfeervol ingericht met vuurkorven, tentjes, staantafels,... Wij voorzien ook muzikale animatie. De eerste edities was dit op een podium maar de laatste jaren kiezen we voor een mobiele act. Dit geeft minder werk qua opbouw, geen PA kosten, en leuker voor de sfeer tussen de mensen. Bij slecht weer kunnen we heel eenvoudig uitwijken naar ons gemeenschapscentrum. Dit viel gelukkig nog niet voor. Succes met jullie organisatie.

    mvg

    Philip

  • foto Dominiek Diliën
    Schoten is in januari aan de zesde editie van de nieuwjaarsreceptie toe.
    Ieder jaar komen er tussen de 2.500 en 3.000 Schotenaren 'nieuwjaren' op het marktplein.

    Concept is erg vergelijkbaar met het verhaal van Ham hierboven.
    In ons aanbod zitten ook nog frietjes en pannenkoeken, geen borrels.
    Alles gratis.

    We hebben een officieus volkslied dat elk jaar op een andere manier gebracht wordt en intussen door heel wat mensen wordt meegezongen.
    Qua sfeerschepping mag uiteraard ook de harmonie niet ontbreken.

    Succes

    Dominiek Diliën

  • foto Kathy Van Meulder

    In Sint-Amands worden alle inwoners op de zondag van de 1ste week van januari van 11.30u. tot +/-14 u. aan de mooie locatie van de Kaai uitgenodigd. Bij slecht weer wijken we uit naar een binnenlocatie.

     

    Tussen 11.30 u. en 12.30 u. ontvangen alle aanwezigen 2 bonnetjes waarmee ze 2 drankjes kunnen aankopen. De rest is tegen betaling.

     

    Er wordt samengewerkt met een jeugdvereniging. Zij zorgen voor voldoende helpers voor de opbouw (tenten, tap, eetkraampje, receptietafels, kerstbomen aan de kraampjes …), het voorzien van eten en drinken, en de afbraak.

     

    Zij ontvangen hiervoor een forfaitair startbedrag + een vergoeding per bonnetje van de gemeente dat bij hen binnenkomt. Verder hebben zij ook nog inkomsten uit de rest van de verkoop. Zowel wat er geschonken zal worden, als welke hapjes (meestal frietjes + een snack), als de prijs die hiervoor mag gevraagd worden, is in samenspraak met het gemeentebestuur.

     

    Het gemeentebestuur zorgt voor alle logistieke benodigdheden (terrasverwarmers, tenten …). Verder nodigen we ook een groepje muzikanten uit dat tussen het publiek speelt. Het is inderdaad sfeervol en brengt het minste organisatie met zich mee.

     

    Succes!

     

  • foto Stefanie Colpaert
    Hallo, misschien een idee voor volgend jaar... In Zulte betrekken we de verenigingen van een deelgemeente. we laten ze kiezen met welk hapje/drankje ze willen staan (we sturen wel een beetje). we geven elke inwoner die langskomt 4 bonnetjes, kinderen 2. Deze bonnen hebben een waarde van 1.20 euro en men kan er bij de verenigingen iets mee kopen. Alles wordt door de verenigingen aangeboden voor 1 of max 2 bonnen. Achteraf brengen de verenigingen de bonnen binnen en betalen wij deze uit! De mensen die de dag zelf hun bonnen opgebruikt hebben, betalen rechtstreeks bij de verenigingen. Meer info? bel gerust eens! mvg Stefanie
  • foto Jasper Verplancke
    Wij nodigen alle inwoners uit via het infoblad, sociale media, website en affiches (handelszaken, gemeenschapszalen, openbare gebouwen). Er worden ter plaatse 2 bonnetjes gegeven, de bezoekers kunnen zelf kiezen aan welke stand (streekproducenten) ze deze inruilen. 1 consumptie = 1 bonnetje. Er wordt zo weinig mogelijk glas gebruikt, er wordt geopteerd voor milieuvriendelijke/biologisch afbreekbare alternatieven, vnl. PLA-bekers voor koude dranken en cellulosebekers voor warme drank.

    Echt controleren ivm uitgave bonnen kunnen we niet, iedereen die zijn bonnen komt ophalen krijgt een inktstempel op de hand. Bij twijfel kan je dit controleren (dit was je niet zomaar snel af), uiteraard zijn er altijd mensen die proberen om 2 x aan te schuiven.
    Zoveel niet-stadsgenoten komen er niet dat we daarop moeten controleren. Als er al niet-Deinzenaars zijn, kennen we hen meestal doordat het bvb. sponsors zijn van andere stadsevenementen.
Meld je aan als lid om een reactie te plaatsen of bijlagen te downloaden.