Beste,
Momenteel ondervinden we veel problemen met het tijdig toekrijgen van info vanuit de diensten om te communiceren (niettegenstaande op regelmatige tijdstippen deadlines worden doorgestuurd en vragen gesteld).
Zowel voor het infoblad, website en communicatie rond wegeniswerken duiken deze problemen op.
We vragen ons af hoe jullie dit oplossen? Werken jullie met een redactieraad en zo ja wie is hier dan lid van? Zijn er nog andere werkwijzen die het invoeren waard zijn.
In de rand wil ik ook eens informeren hoe het tekstmateriaal bij jullie moet aangeleverd worden.
Alvast bedankt.
Ann Olbrechts
Communicatieambtenaar Putte
Sinds begin dit jaar voegen we een hoofdstuk 'communicatie naar omwonenden' toe in bestekken bij wegeniswerken (zie bijlage).
Hierdoor krijg ik per e-mail een weekplanning aan - van het studiebureau - dat als nieuwsbericht op onze website wordt opgenomen.
Ditzelfde bericht wordt uitgehangen aan de werfkeet.
Momenteel loopt dit van een leien dakje
Groet
Bart Van de Laar
Communicatieambtenaar Tielt-Winge
Bijlagen
De meeste teksten die wij krijgen, zijn voor de promotie van activiteiten. Als er geen of onvoldoende promotie wordt gevoerd, is dat een probleem voor die dienst, niet voor ons. Als eens iets niet aangekondigd wordt, signaleer ik wel eens op een gepast moment en in een aangepast gezelschap dat het jammer is dat die informatie niet vaker in ons infoblad staat. Dat helpt soms.
De communicatiedienst maakt geen informatie. We coördineren de communicatie van de diensten en we zorgen ervoor dat er kwaliteitsvolle communicatiekanalen beschikbaar zijn. De communicatiereflex is een verantwoordelijkheid van de diensten. Ik heb geen zin om maandelijks te gaan zagen om a.u.b. teksten te kunnen krijgen.
Bij ons werkt die aanpak. Er is een goede communicatiereflex bij de meeste diensten. Met een constructieve houding verbetert op de duur ook de redactionele kwaliteit van de teksten.