Dag allemaal
Tot op heden is er bij ons de afspraak dat we niet reageren op reacties die burgers achterlaten onder posts op sociale media. Echter worden er soms door burgers misvattingen gecreëerd in comments die andere burgers kunnen verwarren. Bijvoorbeeld over wetgeving of richtlijnen die fout geïnterpreteerd worden. Dan is het dus wel noodzakelijk om hierop te reageren. De capaciteit is er echter niet om op alle vragen te reageren. Hoe doen jullie dit? Reageren jullie wel/niet? Of enkel wanneer nodig?
Bedankt!
Tot op heden is er bij ons de afspraak dat we niet reageren op reacties die burgers achterlaten onder posts op sociale media. Echter worden er soms door burgers misvattingen gecreëerd in comments die andere burgers kunnen verwarren. Bijvoorbeeld over wetgeving of richtlijnen die fout geïnterpreteerd worden. Dan is het dus wel noodzakelijk om hierop te reageren. De capaciteit is er echter niet om op alle vragen te reageren. Hoe doen jullie dit? Reageren jullie wel/niet? Of enkel wanneer nodig?
Bedankt!
We reageren in Lint wel op reacties. Zowel op de eigen posts als op de posts op de groep "ge zij van". Uiteraard enkel indien nodig (zoals je aangeeft) en als het om iets positiefs gaat: "Leuk om te horen, de complimenten worden doorgegeven.".
We merken dat de burgers dit erg appreciëren en ook onze comment dan liken.
Ik denk dat de burger dit aanvoelt als "ze volgen dit ook mee op" en zijn vervolgens blij met de juiste info.
Ter aanvulling we proberen hen wel naar onze (juiste) kanalen te trekken.
Denk maar aan een melding van sluikstort of dergelijke. We reageren dan in de trend van "Bedankt voor de melding, onze technische dienst wel snel ter plaatste. Geef in de toekomst je melding door via -link-.".
Voor meer info mag je me altijd iets laten weten!
Fijne werkdag, groeten Jasna
We volgen wel enkel de reacties op onze eigen kanalen op. Facebookgroepen zoals 'ge zijt van' monitoren we wel, maar daar gaan we nooit in reageren.