naar top

Ervaring organisatie digitale Algemene Vergadering?

Onze vzw moet volgend jaar (maart) opnieuw een Algemene Vergadering organiseren. De voorbije jaren hebben we ons beholpen met o.a. een AV op papier en vorig jaar een digitale versie in de vorm van een livestream. Daarbij moest ook gestemd worden op een 3-tal vragen (kwijting bestuurders, goedkeuring resultaat, ...). Het liep niet van een leien dakje, de eerste keer liet het netwerk het afweten waardoor we NIET live konden streamen...dus alles een week moeten uitstellen en opnieuw doen.

Dit jaar komt daar nog bij dat we een verkiezing voor bestuurders moeten organiseren. Technisch is dat allemaal niet zo simpel: deelnemers moeten anoniem kunnen stemmen, het moet laagdrempelig zijn (ons publiek = 60 - 80 jaar). met een verkiezing komt daar bij dat sommige leden (wegens meermaals 'lid' met bv. een bedrijf) twee stemmen hebben, of dat ze een volmacht krijgen van een ander lid. Digitaal lijkt me dat niet realiseerbaar.

Maar misschien deed iemand het ons al voor. Al jullie ervaringen hierover zijn welkom!

Reacties

Reageer
Meld je aan als lid om een reactie te plaatsen of bijlagen te downloaden.