naar top

Klantenportaal

We werken momenteel met een klantenportaal waarbij de producten alfabetisch gerangschikt staan. We merken echter dat het weinig klantvriendelijk is en niet altijd even duidelijk voor onze diverse bevolking. Vanuit de dienst Burgerzaken wordt er gekeken naar de website van het Huis van het Nederlands en hun aanpak via gerichte vragen. De dienst heeft echter nog geen lokale besturen gevonden die op deze manier werken. De hoeveelheid producten die we aanbieden en de complexiteit ervan maakt dat we eerder geneigd zijn via een thematische insteek te werken. Hoe werken jullie besturen? Werken jullie met afsprakenportalen die alfabetisch zijn ingesteld of eerder thematisch en hoe ervaren jullie dit?

Reacties

Reageer
  • foto Els Verbeke
    Kan je aan de softwareleverancier vragen om een zoekveld toe te voegen? Dan kan je als burger een woord beginnen typen en tegelijk een aangepaste lijst zien die beantwoordt aan de zoekterm (bv. identi... of paspo...).
  • foto Shirley Tasker
    Dat hebben we momenteel al. Maar blijkbaar helpt dit onvoldoende.
Meld je aan als lid om een reactie te plaatsen of bijlagen te downloaden.