naar top

Collegagroep West-Vlaanderen - Dienstverlening in de praktijk : Huis van de Bruggeling

Wat?

Betere dienstverlening

Lokale besturen investeren steeds meer in kwaliteitsvolle dienstverlening en willen snel inspelen op de vragen van burgers. Wat is de rol van de communicatieambtenaar en hoe kan je de organisatie én communicatie van lokale dienstverlening beter aanpakken? Bart Noels illustreert met concrete praktijkverhalen.

Huis van de Bruggeling

Nadien krijg je alles te horen over het nieuwe Huis van de Bruggeling. Jonathan Nowakowski vertelt je meer over de bedoeling van het Huis van de Bruggeling en informatiecampagne bij de lancering. Hij evalueert de werking en hij leidt je rond voor en achter de schermen van het nieuwe dienstverleningscentrum.

We nodigen graag alle communicatieambtenaren van gemeentebesturen en OCMW’s in West-Vlaanderen uit op maandag 19 maart in Brugge. Deelname aan deze bijeenkomst is zoals steeds gratis maar je dient je vooraf wel in te schrijven.

Praktisch

Datum
maandag 19.03.2018
Uur
9:30 - 12:30
Adres
Mijn Brugge, Frank Van Ackerpromenade 2 (naast Stationsplein) in Brugge
Ik schrijf me in

Programma

9 u. Onthaal in ‘Mijn Brugge’ - het huis voor info, participatie en inspiratie - gelegen naast het Huis van de Bruggeling aan het station.
9.30 u. Welkom. Korte voorstellingsronde.
9.45 u.

Betere dienstverlening in de praktijk - Bart Noels

Lokale besturen investeren steeds meer in kwaliteitsvolle dienstverlening en willen snel inspelen op de vragen van burgers. Bart Noels (VVSG) verzamelde de recentste praktijken van lokale dienstverlening in het boek ’Durven met dienstverlening – praktijkboek’.

 

Hij bespreekt de rol van de communicatieambtenaar bij de organisatie en communicatie van lokale dienstverlening. Concrete cases in zowel kleine als middelgrote gemeenten illustreren de mogelijkheden.

10.30 u.

Huis van de Bruggeling: alles in huis – Jonathan Nowakowski

Vorig jaar opende stad Brugge het nieuwe Huis van de Bruggeling aan het Stationsplein. Dit stadskantoor bundelt alle dienstverlening en balies onder één dak. De opening was het resultaat van een intensieve voorbereiding en een uitgebreide informatiecampagne naar de bevolking.

 

Jonathan Nowakowski (verantwoordelijke communicatie en citymarketing stad Brugge) vertelt meer over de bedoeling en de werking van dit nieuwe dienstverleningscentrum. Hij gaat in op de informatiecampagne bij de lancering en evalueert de resultaten.

11.15 u. Koffiepauze
11.30 u.

Rondleiding Huis van de Bruggeling

We nemen een kijkje voor én achter de schermen van het Huis van de Bruggeling.

12.30 u Broodjeslunch
13.30 u Einde

Prijs

Deelname aan de collegagroep is gratis.

Schrijf je in

Wegbeschrijving

Mijn Brugge, Frank Van Ackerpromenade 2 (naast Stationsplein) in Brugge

‘Mijn Brugge’ is het kleine gebouw naast het ‘Huis van de Bruggeling’. Je vindt ‘Mijn Brugge’ naast het stationsplein: neem de (rol)trap naast de Carrefour Express en je bent direct aan de ingang.

Je kan gemakkelijk parkeren in de parking Station met een capaciteit van 1.500 parkeerplaatsen. Rij op de dakparking en wandel in de richting van het Huis van de Bruggeling. Ga aan de ingang van het Huis van de Bruggeling naar rechts over de wandelbrug: direct links is de ingang van ‘Mijn Brugge’.

Toon in Google Maps
  • mijn brugge

Vragen?

Heb je vragen over deze collegagroep? Neem dan contact op met Joost Ramaut, 050-31 14 31 of joost@kortom.be.

Organisatie

  • kortom
  • provincie wvl
  • stad Brugge