naar top

Opleiding Werken met Google Analytics

De opleiding is volzet.

Wat?

Je besteedt veel tijd en zorg om bezoekers naar jouw website te lokken. Naar welke informatie zijn ze precies op zoek? Misschien klikt 90% van hen onmiddellijk terug weg? Een analyse van het surfgedrag van de digitale bezoekers is geen overbodige luxe.

Google Analytics is een veelgebruikt instrument om een website beter te maken. De rapporten helpen je om goede van slechte communicatiekanalen van elkaar te onderscheiden of om in te grijpen op de navigatiestructuur van jouw website.


  • Opgelet: enige voorkennis én toegang tot een Google Analytics account zijn vereist. 

  • Maximum 15 deelnemers.

Praktisch

Datum
05.10.2017
Uur
09.30 tot 16.30 uur
Adres
Educo
Koning Albertlaan 27
9000 Gent (nabij station Gent-Sint-Pieters)

Programma

Tijdens de vormingscursus ‘Werken met Google Analytics’ verwerf je snel inzichten in het surfgedrag van jouw bezoekers. Je krijgt onder meer een antwoord op de volgende vragen:

  • Hoe werkt Google Analytics? Wat zijn de gevolgen bij de installatie van het programma?
  • Hoe telt Google Analytics een bezoeker? Wanneer is een bezoek kwalitatief?
  • Wat zijn de belangrijkste actiegerichte rapporten in Google Analytics? Er is aandacht voor inzicht in de bezoekers, verbeteren van de website en de inzet van verkeersbronnen.
  • Waarom heb ik zo’n lage conversie? Waar en waarom verlies ik mijn bezoekers?
  • Hoe kun je een eenvoudig doel en een trechter instellen?
  • Hoe kun je jouw communicatie-inspanningen beter in kaart brengen met campagnetagging?

Béate Vervaecke is zelfstandig consultant, gespecialiseerd in Google AdWords en Google Analytics, zowel op maat van kleine als grotere organisaties. Ze heeft een achtergrond van klassieke marketing maar deed een heleboel online marketingervaring op bij Kluwer.