naar top

Online opleiding Campagnes ontwikkelen en gedragsverandering

Wat?

Menselijk gedrag verander je niet met een affiche

Acties via Twitter en Facebook halen weinig uit: jongeren vinden hun weg naar de culturele activiteiten maar niet. Of je organisatie promoot steevast het gebruik van de fiets bij de medewerkers, maar het autogebruik neemt niet af. Herkenbaar?

Heel wat overheden voeren acties en campagnes gericht op gedragsverandering. Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Menselijk gedrag verander je niet simpelweg met een campagne op sociale media of affiches langs de weg. Hoe zorg je ervoor dat mensen dat ene gedrag gaan stellen? Door beter te informeren? 

Hefbomen en strategie

Met een set van hefbomen en een uitgekiende strategie kan je volgens Annick Vanhove menselijk gedrag beïnvloeden. Dankzij een doordacht beleid - gebaseerd op nudging, keuzeoptimalisatie en gerichte communicatie op maat - kan je de doelgroep op subtiele wijze de goede richting uitduwen. Zo verhoogt de kans op blijvende gedragsverandering gevoelig.

Voor wie?

  • communicatieverantwoordelijken en beleidsmedewerkers
  • lokale en bovenlokale overheden en socialprofitorganisaties

Praktisch

dinsdag 14 december 2021 - vr 17 december 2021
09:00 - 12:00 uur

Kortom-lid: 215 euro (vrijgesteld van btw)

Niet-lid: 315 euro (vrijgesteld van btw)

Deelnemer basisopleiding overheidscommunicatie:170 euro als lid - 210 euro als niet lid

Spreker

Annick Vanhove

Annick Vanhove is trainer bij Levuur. Ze begeleidt veranderingsprocessen op zo’n manier dat leidinggevenden en medewerkers vanuit verbinding gezonde organisaties kunnen co-creëren.

 

Vragen?

Stel je vraag via info@kortom.be of 050 31 14 31.