Wat?
Maak van jouw intranet het knooppunt voor interne communicatie
Het intranet is een onmisbaar instrument voor interne communicatie, informatie-uitwisseling en kennismanagement. Organisaties plaatsen er onder andere nieuwsbrieven, werkprocessen en notulen op. Toch wordt het intranet nog lang niet altijd optimaal gebruikt.
Herken jij deze verzuchtingen over jullie intranet?
- Collegas bezoeken ons intranet zelden.
- We vinden echt niets terug op het intranet.
- Enkel het menu van het personeelsrestaurant wordt er bekeken.
Een interactief intranet opzetten en onderhouden is een hele uitdaging. Hoe pak je dat het beste aan? Hoe ga je na wat je gebruikers willen? Welke factoren zorgen ervoor dat een intranet efficiënt en bruikbaar is?
Met een berg vakkennis, een stevige portie humor en al evenveel doortastendheid schuift Karl Gilis (AG Consult) de trends opzij en bekijkt hij het intranet vanuit het standpunt van de gebruiker.
Voor deze opleiding maken we gebruiken van het platform Zoom. Elke deelnemer ontvangt achter de video-opname.
Wat weet je na deze opleiding?
- Je kan een gebruiksonderzoek organiseren naar de toptaken van jouw intranet.
- Je kent de aandachtspunten bij het uittekenen van de informatiestructuur.
- Je kent duidelijke richtlijnen over lay-out en copywriting.
Voor wie?
- wie wil starten met een intranet
- wie een update plant van het intranet
- zowel voor communicatie- als HR-professionals
- geen voorkennis over intranet vereist
Praktisch
09:30 - 16:30 uur
Kortom-lid: 275 euro (vrijgesteld van btw)
Niet-lid: 335 euro (vrijgesteld van btw)