naar top

Opleiding Strategisch communiceren met Instagram - gevorderden

De opleiding is volzet.

Wat?

Haal meer interactie uit Instagram

Communicatie wordt beter opgepikt als je gebruikmaakt van foto of video. Dankzij deze beeldencultuur is Instagram is één van de snelst groeiende sociale netwerken, met ondertussen wereldwijd meer dan 1 miljard actieve gebruikers. Ook in Vlaanderen gebruikt 37% van de bevolking Instagram.

Gebruik je met je organisatie al een hele tijd Instagram, maar wil je het een pak strategischer, creatiever en planmatiger aanpakken? Met deze verdiepende opleiding bedient Kristof D'hanens (I Like Media) je op je wenken!

Tijdens deze online opleiding leer je hoe je Instagram kan inzetten als een volwaardig sociaal medium waarbij interactie met je doelgroep centraal staat. Creatieve posts in combinatie met een doordachte strategie helpen je hierbij op weg.

Er kunnen maximum 12 personen deelnemen. Dit is een opleiding voor ervaren Instagramgebruikers.

Online

We plannen de theoretische inleiding op donderdag 16 december online van 9.30 tot 12.30u.

We plannen de evaluatie van een oefening per groepje op dinsdag 21 december online tussen 9.30 u. en 12.30 u.

Wat weet je na deze opleiding?

  • Je kan creatieve posts maken op Instagram.
  • Je weet hoe je strategisch kan communiceren via Instagram.
  • Je kan zelf een strategie voor je organisatie maken waarmee je scoort op Instagram.

Voor wie?

  • communicatiemedewerkers die reeds Instagram gebruiken
  • lokale en bovenlokale overheden en socialprofitorganisaties

Praktisch

donderdag 16 december 2021 - di 21 december 2021
09:30 - 12:30 uur

Kortom-lid: 245 euro (vrijgesteld van btw)

Niet-lid: 305 euro (vrijgesteld van btw)

  • Instagram creatieve foto
  • Kristof D'Hanens
Nog geen lid, maar wel geïnteresseerd? Bekijk jouw voordelen!

Programma

Tijdens deze dagopleiding leer je hoe je Instagram kan inzetten als een volwaardig sociaal medium waarbij interactie met je doelgroep centraal staat.

In de voormiddag maak je kennis met een heleboel leuke uitbreidingsapps van Instagram om creatievere posts te maken voor je tijdlijn en stories. 

In de namiddag ga je je strategie finetunen: waarvoor zet je tijdlijnfoto's en stories in en hoe vertalen die de visie en waarden van je organisatie? Je verkent de statistieken van Instagram en de mogelijkheden van het dashboard Planoly. Als afsluiter van de dag stel je een contentplanning op voor de komende weken. 

Spreker

Kristof D'hanens

Kristof D’hanens is freelance communicatietrainer bij I Like Media. Hij studeerde Germaanse Talen en Bedrijfscommunicatie en werkte bij Jeugdwerknet en Mediaraven. Hij is auteur van het boek 'Scoren met creatieve content op sociale media'.

Naast I Like Media probeert hij de Vlaming meer vertrouwd te maken met apps via Appstublieft. Hij doceert ook crossmediale storytelling en online journalistiek aan de UGent.

Vragen?

Stel je vraag via info@kortom.be of 050 31 14 31.