naar top

Online opleiding Meer inzicht dankzij Google Analytics

Wat?

Je besteedt veel tijd en zorg om bezoekers naar jouw website te lokken. Naar welke informatie zijn ze precies op zoek? Misschien klikt 90% van hen onmiddellijk terug weg? Een analyse van het surfgedrag van de digitale bezoekers is geen overbodige luxe.

Google Analytics is een veelgebruikt instrument om een website beter te maken. De rapporten helpen je om goede en slechte communicatiekanalen van elkaar te onderscheiden of om in te grijpen op de navigatiestructuur van jouw website.

Tijdens deze dagopleiding verwerf je snel inzichten in het surfgedrag van jouw bezoekers.

Voor deze opleiding maken we gebruiken van het platform Zoom. Elke deelnemer ontvangt achter de video-opname.

Wat weet je na deze opleiding?

  • Je kent de belangrijkste tools van Google Analytics.
  • Je weet hoe je rapporten van Google Analytics kunt interpreteren.
  • Je weet welke stappen je kan zetten om bezoekers op je website te houden.

Voor wie?

  • communicatieverantwoordelijken die aan de slag willen met data over websitebezoekers
  • lokale en bovenlokale overheden en socialprofitorganisaties
  • enige voorkennis én toegang tot een Google Analytics account zijn vereist

Praktisch

dinsdag 23 maart 2021
09:30 - 16:30 uur

Kortom-lid: 215 euro (vrijgesteld van btw)

Niet-lid: 275 euro (vrijgesteld van btw)

Programma

Tijdens deze dagopleiding verwerf je snel inzichten in het surfgedrag van jouw bezoekers.

Je krijgt onder meer een antwoord op de volgende vragen:

  • Hoe werkt Google Analytics? Wat zijn de gevolgen bij de installatie van het programma?
  • Hoe telt Google Analytics een bezoeker? Wanneer is een bezoek kwalitatief?
  • Wat zijn de belangrijkste actiegerichte rapporten in Google Analytics? Er is aandacht voor inzicht in de bezoekers, verbeteren van de website en de inzet van verkeersbronnen.
  • Waarom heb ik zo’n lage conversie? Waar en waarom verlies ik mijn bezoekers?
  • Hoe kun je een eenvoudig doel en een trechter instellen?
  • Hoe kun je jouw communicatie-inspanningen beter in kaart brengen met campagnetagging?

Spreker

Lore Van Besien

Lore Van Besien is gespecialiseerd in de wereld van advertenties en digitale analytics. Ze werkte bij Google Ads in Dublin en is nu zaakvoerder van AdSpecialist 

Ze is al jarenlang consultant en trainer voor bedrijven en universiteiten. Sinds 2016 doceert ze het vak ‘Digital Marketing’ en ‘Digital Masters Academy’ aan studenten marketing in Thomas More.

Vragen?

Stel je vraag via info@kortom.be of 050 31 14 31.