naar top

Online opleiding Campagnes ontwikkelen en gedragsverandering

Wat?

Menselijk gedrag verander je niet met een affiche

Acties via Twitter en Facebook halen weinig uit: jongeren vinden hun weg naar de culturele activiteiten maar niet. Of je organisatie promoot steevast het gebruik van de fiets bij de medewerkers, maar het autogebruik neemt niet af. Herkenbaar?

Heel wat overheden voeren acties en campagnes gericht op gedragsverandering. Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Menselijk gedrag verander je niet simpelweg met een campagne op sociale media of affiches langs de weg. Hoe zorg je ervoor dat mensen dat ene gedrag gaan stellen? Door beter te informeren? 

Hefbomen en strategie

Met een set van hefbomen en een uitgekiende strategie kan je volgens Annick Vanhove menselijk gedrag beïnvloeden. Dankzij een doordacht beleid - gebaseerd op nudging, keuzeoptimalisatie en gerichte communicatie op maat - kan je de doelgroep op subtiele wijze de goede richting uitduwen. Zo verhoogt de kans op blijvende gedragsverandering gevoelig.

Elke deelnemer ontvangt achteraf de opname van deze opleiding.

Voor wie?

  • je bent nieuw op de communicatiedienst en je wil je verdiepen in overheidscommunicatie
  • je bent al een tijdje aan de slag bent als communicatiemedewerker bij een overheid, maar je wil graag een frisse blik op het vak

Praktisch

maandag 26 april 2021 - di 27 april 2021
13:30 - 16:30 uur
maandag 26 april van 13.30 u tot 16.30 u.
dinsdag 27 april van 13.30 tot 16.30 u.

Kortom-lid: 210 euro (vrijgesteld van btw)

Niet-lid: 265 euro (vrijgesteld van btw)

Deelnemer basisopleiding overheidscommunicatie (165 euro als lid - 220 euro als niet lid)

Vragen?

Stel je vraag via info@kortom.be of 050 31 14 31.